Mgr. Zdeněk Sotolář píše:
Protože když se netestují správné věci, tak se školy automaticky zaměří na nesprávné věci. Ale to mnozí tvrdili od začátku, ale věrní opričníci báťušky Dobeše to testování stejně prosadili.
S tím prvním souhlasím a k tomu druhému se celkem klidně hlásím. Nemám personálně nic společného s J. Dobešem a s VV, ale to, že se zahájily práce na standardech a testech, jsem vždycky podporoval.
Podívejte, já se sice na projektu testování nijak nepodílím, ale pokud vím, ČŠI zatím vynaložila většinu energie a peněz na řešení logistiky testování. Vždy jsme se z pozice autorů standardů snažili prosadit, aby se vytvářela platforma, která umožní i něco jako dynamické testování.
Po obsahové stránce se nic zásadního nestalo. Dokonce ani nebyly vytvořeny nějaké velké organizační struktury, žádný druhý CERMAT nevyrostl. Je tu nový ministr, tak se přestaňte vymlouvat na Dobeše, platforma pro testování se může začít plnit nějakým jiným obsahem, dobrými úlohami (takové existují - viz PISA), které budou školám ukazovat, nač se zaměřit. Nic nezvratného se nestalo.