Miroslav Melichar píše:
Je opravdu naším úkolem získávat žáky pro náš předmět? Těch předmětů je na G asi 15 (možná i víc), všichni nemáme šanci. Jde o to, že třeba CH ke G patří. A žáci by to měli přijímat a respektovat a být ochotni alespoň minimálně spolupracovat.
Kdyby si tohle řekli všichni učitelé všech předmětů na ZŠ a SŠ, byla by škola ještě větší tragédie, než jakou jsem zažil já a jaká je dnes!
Oceňuji každého učitele, který se zabývá smyslem výuky svého předmětu pro své žáky - řekněme "vnitřní motivací". Pan Melichar k nim asi nepatří - to je jeho věc. Ale budoucí učitelé, pro které vzniklo toto diskuzní fórum, by se nad tím měli zamyslet. Argumentace, že je chemie předepsaná v RVP a že má určitou hodinovou dotaci mi přijde málo!
Nevím, proč se pan Melichar zaměřil na Seiferta - to je něco jako Mendělejev. Úkolem češtinářů není získat všechny své studenty pro Seiferta, ale pro čtení knížek! Toto ovšem není diskuzní fórum češtinářů ale chemikářů - češtináři diskutovali o smyslu svého předmětu jinde. A jejich odpovědi rozhodně nebyly ve stylu "musí se to, tak se žáci podřiďte", ale šlo o skutečné hledání smyslu...
Líbilo se mi, co napsal o smyslu výuky chemie pan Rusek. Problém ale je, že se to vůbec takto neučí... Držím mu palce, aby se to zlepšilo. A aby žáci měli lepší učitele chemie, než jsem měl já.