Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Praxe na SŠ
PříspěvekNapsal: ned 28. říj 2012 14:07:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. čer 2009 12:14:03
Příspěvky: 80
To je ta společenská objednávka, kterou pak učitel plní, ta za kterou jsem dostal vynadáno. Chemie opravdu nemusí být samostatný předmět (viz nyní naše SOŠ), ale to se asi většinou netýká škol jako je G, o kterém je tu hlavně řeč.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Praxe na SŠ
PříspěvekNapsal: ned 28. říj 2012 14:46:32 
V zahraničí je předmět Science, který se ovšem dále rozděluje- Biology, Physics, Chemistry atd. O koncepci naší výuky vedeme diskuzi. Bohužel se náměty k těm, kteří mají moc rozhodnout nedostanou. Zde diskutující jsou jistě zapálení pedagogové- jiní by nediskutovali. Je škoda, že názory utřídí moderátor diskuze, ale to je vše. Držím palce.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Praxe na SŠ
PříspěvekNapsal: pon 03. pro 2012 17:12:50 
Specializace: samozřejmě ano. Už od 2. poloviny 20. století byly na tak zvaných Středních všeobecně vzdělávacích školách (SVVŠ) větve humanitní, a přírodovědná s různými specializacemi.

Chemie: samozřejmě jsou nutné základy základovaté nejzákladnější a k tomu užitečná nadstavba i určitá znalost stavby atomového jádra a vztahy a údaje v Mendělevově tabulce, užitečná znalost organické chemie a pak ještě chemie všedního dne.
Nikomu neškodí, když se naučí Votočkovo české názvosloví, názvosloví přejaté z anglosaských jazyků a latiny (kyselina citronový, citric acid, acidum citricum) a umí je správně vyslovovat. Správně číst názvy chemických látek a orientovat se v průmyslově vyráběných a běžných i speciálních chemikáliích se kterými člověk přichází do styku. A k tomu také další vlastnosti. Namátkou hořlavost, toxicita nebo naopak neškodnost, vlastnosti ředidel, rozpouštědel, rozpouštění, srážení, vlivy na životní prostředí, koroze. Nutná je i znalost ředění roztoků, míchání, způsoby zacházení s laboratorními i kuchyňskými a dalšími domácími nebo průmyslovými chemikáliemi. Přelévání, přičichávání. Ukládání do OZNAČENÝCH láhví. R-věty, S-věty, bezpečnost, atd. atd...


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron