Metodika hodnocení písemných prací z českého jazyka a literaturyDílčí část maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury – písemná práce - prochází neustálým vývojem. Metodika hodnocení písemných prací by měla sloužit také jako podpora pro učitele českého jazyka a literatury, a je tedy potřeba ji stále prohlubovat a zpřesňovat. V tomto směru jsou cenné zkušenosti zejména z hodnocení maturitních písemných prací a pilotážních šetření, ale také poznatky vyplývající z četných diskusí s odbornou veřejností. Je třeba vzít v úvahu i to, že plošná evaluace písemných projevů v mateřském jazyce nemá v Čechách dlouhou tradici.
Jako tvůrci metodiky bychom vás, pedagogy, rádi požádali o komentáře, o konstruktivní odbornou diskusi k problematice hodnocení písemné práce (kritéria hodnocení, bodová škála další aspekty, které s tématem souvisejí).
Doufáme, že díky této diskusi získáme od učitelské veřejnosti další návrhy ke zpřesnění a rozšíření podpůrného metodického materiálu. Prosíme, odpovězte nám v diskuzním fóru na několik otázek!
Kritéria hodnocení a bodová škála pro hodnocení písemné práce z českého jazyka a literatury:
Příloha:
ČJL_bodová_škála.pdf