1. V naší MŠ jsme se s KOVy seznámili, prostudovali si je, ale zatím je v práci nevyužíváme. Paní učitelky mají letitou praxi, takže ví, jaké činnosti zařadit pro plnění konkrétního očekávaného výstupu a co si pod tím kterým OV představit. Pro začínající učitelky, učitelky s menším počtem let praxe nebo po MD budou KOVy určitě ale přínosem a pomocníkem.
2. Jsem pro KOVy, ale pouze jako pro doporučený, pomocný (nikoliv závazný) materiál.
Na naší MŠ máme očekávané výstupy zařazené pod klíčové kompetence a pokud bychom ještě navíc měli zařazovat konkretizované OV, považovala bych to za přílišné "papírování", navyšování práce a snad i větší komplikování práce. Přesto musím říct, že jsem našla v KOVech inspiraci (nebo nový poznatek) i pro sebe. Doteď jsem tradice a oslavy zařazovala do oblasti "Dítě a společnost" a měla jsem problém, pod který očekávaný výstup je zařadit. Teď jsem našla zvyky a tradice v oblasti "Dítě a svět" v podoblasti "Poznatky, sociální informovanost"
.