Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: První dojmy
PříspěvekNapsal: stř 13. úno 2013 13:23:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 22. říj 2007 23:25:19
Příspěvky: 429
Viděli jste videozáznam výuky Matematiky a Anglického jazyka z malotřídní Základní školy a Mateřské školy v Senomatech?

Jaké jsou vaše první dojmy z hodiny?

Co vás na této hodině zaujalo nebo překvapilo?


Těšíme se na vaše příspěvky a názory.

_________________
Tomáš


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: První dojmy
PříspěvekNapsal: stř 13. úno 2013 15:49:10 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Musím říci, že už dlouho jsem toužila vidět výuku v malotřídce. Neuměla jsem si představit, jak lze učit dvě třídy (resp. ročníky) souběžně. Obdivuji učitele i žáky. Musí to být hodně náročné na soustředění.
Moc se mi líbilo zapojení CLIL do hodiny matematiky a zajímalo by mě, jestli využíváte Hejného metodu jako celek, nebo jen jednotlivé prvky a zda máte CLIL i v jiných hodinách.
Dále by mě zajímalo, co bude s letošními čtvrťáky příští rok. Odcházejí na jinou školu?
Jak se vyučuje látka, která je určena výhradně jednomu ročníku? Dokážu si představit, že zatímco jeden ročník pracuje písemně, druhý má výklad a naopak. Ale doukážou se děti plně soustředit? Při vyplňování římských číslic do ciferníků jsem měla pocit, že některé třeťáky hovor na druhé polovině třídy rozptyluje. Na druhou stranu jsou asi samostatnější, jako když je v rodině hodně dětí :) .
Moc děkuji za otevření oken!


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: První dojmy
PříspěvekNapsal: pát 15. úno 2013 21:25:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 15. úno 2013 21:10:02
Příspěvky: 3
K Vašim dotazům: vyučování ve spojených třídách vyžaduje nejen soustředění, didaktickou a řečovou, myšlenkovou pohotovost, ale také dobrou znalost učiva všech spojených ročníků. Je to také o ověřených učebnicích a pracovních sešitech, které umožňují vyučovat podobná témata v obou ročnících, nebo pomůckách. Běžně máme společný úvod,někdy výklad, a pak už jede každý ročník samostatně. V této hodině to nebylo použito, ale máme v každé učebně 4 PC s výukovými programy na procvičování, pro každého žáka kalkulačku a pravidla českého pravopisu, karty slov, vlastní schránku na pracovní sešity a listy. Žáci obou ročníků se mohou připojit do diskuze nebo práce, mladší získají povědomí o něčem z vyššího ročníku, starší si mohou zopakovat. Je to také více o samostatné práci a důvěře ve vlastní schopnosti.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: První dojmy
PříspěvekNapsal: pát 15. úno 2013 21:34:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 15. úno 2013 21:10:02
Příspěvky: 3
V této škole je mnohaletá tradice, že má pouze 1.-4.ročník, žáci odcházejí do 5.ročníku do Rakovníka nebo Šanova.(3-6km). Zvyknou si na práci ve větší škole a samostatném ročníku, spolužáky i dojíždění a do 6. ročníku jsou již "aklimatizovaní." Náš ŠVP ZV je koordinován s učebním plánem a obsahem jejich ŠVP a podle zpětné vazby škol i rodičů nemají na těchto školách naši žáci problémy.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: První dojmy
PříspěvekNapsal: pát 15. úno 2013 22:43:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 15. úno 2013 21:10:02
Příspěvky: 3
Ještě k metodě prof.Hejného, máme ji jako další z doplňků
k metodám výuky. Takže jsem se vrátil v tomto případě k učivu druhého ročníku a zvířátkům (a děti umí) stejně jako ke zlepšování prostorové představivosti pomocí staveb z kostek a jejich plánům, řešíme sudoku nebo rozplánování herních prvků na dětská hřiště. Testovali jsme minulý rok projekt VUREES a Terezu atd.
A ke zvířátkům jsem dovedl i paní učitelku.
Mám osobní poznatek o tom, že vztahy pomocí zvířátek daly zabrat i učitelce matematiky z "velké" školy.


Naposledy upravil Miroslav Halló dne pon 18. úno 2013 12:14:21, celkově upraveno 1

Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: První dojmy
PříspěvekNapsal: sob 16. úno 2013 9:10:03 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Moc děkuji za Vaše odpovědi a přeji nadšené děti, hodně sil a aby se vám práce dařila. Máte můj obdiv!


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: