Plně souhlasím se všemi nebo alespoň s většinou. KOVy i kompetence jsou pomocné a užitečné jejich detailní členění a vypisování pasáží z RVP je již přílišným papírováním. A ano opravdu chybí metodiky podle níž by se dalo alespoň přibližně řídit končím nyní studium učitelství MŠ léta praxe nemám a za tři roky rychlo kurzu ač významných a zkušených profesorů neznám mnoho. Například nevím, jak již někdo zmiňoval přesný postup u cviků či hodu. S hrůzou v očích listuji odbornou literaturou a říkám si no tohle si nemůžu nikdy zapamatovat snad ani přečíst za celé roky zároveň si říkám, že již teď ovlivňuji vývoj i první vzdělávací proces dětí. Naštěstí pracuji se zkušenou kolegyní. Pořád se ale děsím až tyto zkušené učitelky odejdou do důchodu nebo se natolik konkretizují, že jim z jejich zkušeností nezůstane nic, protože jim to div někdo nezakáže. S kompetencemi zářím, oblasti umím, cíle vymyslím během mžiku KOVy znám z paměti. Ale jaké činnosti zvolit pro nejmladší děti, co je pro ně vhodné a co už moc, kdy je to zas málo to my sami na rozdíl od těch straších neřeknou a já si říkám, že vlastně nic neumím. Pracuji ve smíšené třídě a hrůzou my vstávají kolikrát vlasy, zda rozvíjím individuálně vůbec nějakou osobnost jedince když ani u těch nejmladších netuším, jak správně postupovat. Chce to prý zkušenost, říkám si však, že děti ovlivňuji už dnes. Rozhodně bych uvítala jakýkoliv nápomocný dokument