Milá Míšo a ostatní diskutující,
kotouly vpřed jednoznačně patří mezi gymnastické prvky, které lze s dětmi provádět již od nejútlejšího věku, tudíž jsou do mateřské školky vhodné (pozor, kotoul vzad už vhodný není pro slabší zapojení paží u předškolních dětí a možnosti poškození krční páteře!). Platí zde ovšem také pravidlo bezpečnosti a správného nácviku včetně metodické řady, kterou lze předejít možnému úrazu - stejně jako u jiných gymnastických prvků i vlastně všech cvičení prováděných v kolektivu MŠ. Děti v MŠ a především starší předškoláci přímo vyžadují zavádění akrobatických prvků do pohybových činností a všeobecně platí, že pokud tyto činnosti nevyzkouší správně již v předškolním věku, na ZŠ se je učí s většími obtížemi, mnozí se je nenaučí nikdy především díky strachu, studu, nebo horší koordinaci a orientaci v tělním schématu. Samozřejmě je pro učitelku vždy jednodušší se těmto prvkům v pohybových činnostech vyhnout a raději "nic nezkazit", ale máme zodpovědnost za pohybový rozvoj předškolních dětí a ten by měl být vyvážený a s naplněním jejich potřeb. Právě dítě předškolního věku má senzitivní období učení všem novým pohybovým činnostem a učí se jim velmi lehce. V RVP PV je vše zahrnuto opravdu rámcově a právě na nás učitelkách záleží, zda rámec pochopíme a vyčerpáme své možnosti i možnosti dětí až do detailu a dáme jim kvalitní nabídku. Pro inspiraci přikládám vlastní zkušenosti zpracované na
http://clanky.rvp.cz/clanek/c/P/19989/N ... KY-I.html/ , které jsem psala právě kvůli rozšíření zkušeností učitelek MŠ.
Přeji pěkné cvičení a spoustu zábavy při něm.
Blanka Z.