Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Reflexe TPV
PříspěvekNapsal: ned 11. říj 2009 21:13:36 
Charaktristika a obsah TPV se mi líbí, a to i vhodným slovním vyjádřením, které jednoznačně čistě objasňuje svůj cíl, záměr. Je to velmi dobře a fundovaně zpracováno. Jako učitelka tanečního oboru na ZUŠ je mi tato problematika, témata...blízká. Souhlasím s těmito tématy a zaujalo mě právě formulování..." že hlavním tématem je ctít hodnoty, nikoly výsledek...", což si myslím, že do výuky, vzdělávání, formování na ZŠ také patří. Nechci hodnotit kvalitu výuky na ZŠ, mám obraz této výuky zprostředkovaně, od dětí, z okolí, kamarádek, co učí na ZŠ. Hodně mě zaujalo v obsahu "vytváření společenství"... působit proti odcizení a vykořenění. Podle mých zkušeností, ať už z taneční praxe, ze souboru, práce s dětmi, předškolními, školními, studenty, dospělými, z pozorování denního života kolem sebe, svých přátel....toto "vykořenění" je důležité, a někdy se vytrácející, hledající se ve všech věkových kategoriích s různou intenzitou, projevy a snahy o jakousi alternativu, a ta může být různá pozitivně i negativně působící. Tanec, pohyb vlastním tělem propojeným svou myslí dává velké prostory k realizaci "zakořenění", tak moje hledisko. A v poslední době zjišťuji, že lidé (a právě dospělí - mladší i středního věku) mají zájem o "zažívání" svého těla. Jsou to ti, co třeba nebavil "tělocvik" na škole, co něměli odvahu jít tančit do nějakého souboru, nebo vůbec představu, že tanec není jen pro pár "vyvolených" štíhlých, talentovaných.... Takže možnost na základní škole okusit toto "tančení" je výborné. Vše nás ovliňuje a základní škola je jakousi základnou vzdělání a získávání hodnot.

Ještě doplním, také mě zaujalo.."rozvíjí pozitivní vztah k fyzické aktivitě a zdraví..." Což se v hodinách TV nějak nestihá. A v dnešní době (vidím to u dětí,co chodí k nám na ZUŠ), díky žitovtnímu stylu (už se moc nepraktikuje běhání, hraní venku...) mají děcka rozličné ortopedické nedostatky atd.

Pak vyvstává otázka, kdo bude tento obor učit na ZŠ. S požadavky na pedagoga tohoto směru, jak jsou uvedené, plně souhlasím. A je důležité, aby byl pedagog odborníkem. S tím už zase souvisí další otázka vzdělávání těchto pedagogů.

Lenka Jíšová - taneční obor ZUŠ B. Smetany Plzeň


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Ukončení diskuse 15. 10.
PříspěvekNapsal: úte 13. říj 2009 18:34:58 
dozvedela jsem se o vasi praci az ted, tak v rychlosti odpovídám, jsem na tomto portalu poprve, tak nevim, jestli odpovidam ve spravne kolonce. Velmi mne vas napad zaujal, vzhledem k tomu, že jsem v TV viděla ukázky ze škol v NSR, kde jiz toto funguje a ten nápad mne překvapil. take jsem videla film z Ameriky s Antonio Banderasem?, kde jiz davno zavedli spolecenske tance na ZS a velice se to osvedcilo.
O to vice mne překvapilo, že by to jiz tak brzy takto mohlo fungovat i u nas, v CR. Deti v tanecnich hodinach na ZŠ v NSR byli sice znacne neukaznené a na tanec vetsinou malo talentovane, ale z jejich ohlasu bylo rozumet, ze jsou pro tento predmet velice nadsene, bavi je a ze se tim docili znacneho uzitku i pro ostatni predmety, kde se deti v hodinach chovaji hrube a nekultivovane....
Je to rozhodne lepší uvolnění a odpocinek pro zaky mezi ostatnimi predmety, nez moznost jakou momentalne zaci maji, a to blbnout, hrát fotbal a hokej.... o přestavkách na chodbe, kdy je to pro ne i nebezpecne a mnohdy bez dozoru.
byl by to opravdu převratný a prospesny napad k dalsi vychove deti a to i pro mene solventni rodiny, které si nemohou dovolit ZUS, DDM....a myslim, že by to skolu nestalo tolik.
ted jen udelat dobrou propagaci u reditelů, aby tento predmet zaradili do vyuky.
na druhou stranu, ministerstvo hlasi snizeni rozpoctu do skolstvi, takze finance nebudou ani na to co je vytvoreno doposud.tak nevim.
zdravim S. Greschova


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Ukončení diskuse 15. 10.
PříspěvekNapsal: úte 13. říj 2009 20:23:06 
Jeste musim upresnit, ze jsem ucila nekolik let v C. Budejovicich a okoli na SŠ, v DDM, ZŠ a na ZUS ANJ+NJ, + tanec, a stale ucim, takze mohu porovnavat. Take jsem jeste drive pusobila na Slovensku, kde jsem se venovala tanci - Zvolen+Bratislava - kulturni stredisko, klub.
Ze vzpominek na TV mého mladi+ TV moji dcery- 13 let, si myslim, že TV je jen o atletice a mozna gymnastice, proste o sportu. Trochu valcik, polka, ale to, co myslite vy a s cim ja plne souhlasim to nema nic spolecneho, na TV nedochází k zádnemu vytvareni esteticna, uměleckého citení.....spoustu dětí to nebaví.
Bohuzel myslim, ze hodnotné masove tanecní a pohybove vyjadreni v ZS a na SŠ je a bylo v CR popelkou, alespon mimo Prahu. V Praze je dost moznosti, ale co deti, ktere tam nebydli. V CR se stale prosazuje spise hudba a zpev a kvalita byla a je take pak vic videt. mam obavy ze by v dnesni ekonomicky a technicky zamerene a neusporadane CR, uprednostnujici spise materialni hodnoty nez duchovni, podarilo neco takoveho prosadit.
Budme optimisté!


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Ukončení diskuse 15. 10.
PříspěvekNapsal: stř 14. říj 2009 11:44:20 
Dobrý den, ja si myslím, že by měla taneční výchova zůstat v rukou základních uměleckých škol. Myslím, že nynější stav je v tomto směru vyhovující, každý žák může ve svém volném čase navštěvovat zájmovou činnost, která se mu líbí, za celkem slušnou úplatu. Přeji hazký den.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Ukončení diskuse 15. 10.
PříspěvekNapsal: ned 18. říj 2009 20:40:56 
Dobrý den milý návštěvníku,
je pravda, že většina žáků, pokud má zájem, má možnost chodit na ZUŠ. Tedy, jak píšete, "může ve svém volném čase navštěvovat zájmovou činnost, která se mu líbí". Má to ale jeden háček:
S hudební a výtvarnou čiností se ve škole setká a seznámí - a může se rozhodnout, že se jí chce více věnovat na ZUŠ. Žákův talent může také rozpoznat učitel a studium na ZUŠ doporučit.
S taneční výchovou se ale ve škole nesetká. Není to trochu diskriminace? Je snad výchova k umění pohybem méně cenná než výchova hudbou? Já si myslím, že umožnit dětem setkat se s tancem ve škole je stejně důležité jako setkat se tam s hudbou a výtvarnou činností. Úplně ze stejného důvodu, z jakého jsou ve studijních plánech ZŠ zařazeny výchovy hudební a výtvarná, by tam měla být zařazena výchova taneční. Kde jinde než ve škole se o sobě dozvídáme co nás baví a k čemu máme vlohy? Ať se mohou děti dozvědět, co se jim líbí a rozhodnout se věnovat své oblíbené činnosti třeba právě na ZUŠ.
S pozdravem
Markéta Vacková


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: