Pavlína Hublová píše:
Ale díky této diskuzi jsem si opravdu potvrdila, že IT vs. dataprojektor a plátno je zcela jinak posuzováno z pohledu 1. stupně (nebo MŠ) a vyšších stupňů.
Jak jsem už zmiňoval, je třeba oddělit problematiku technologie dotykového zařízení (IWB) a problematiku autorského software.
IWB je pro učitele výhodná i pro rychlejší práci s počítačem (odpadá přecházení k PC či NTB na stole, samozřejmě pokud nemáte k IWB připojen bezdrátově tablet).
Klasické IWB s projektorem jsou nahrazovány dotykovými obrazovkami, dají se ale využít i chytré televize v kombinaci s bezdrátově připojeným tabletem nebo dotykovým osobním počítačem.
Vzhledem k požadavku "multiplatformnosti" a snadné přenositelnosti výukového obsahu je pak často proprietární autorský software dodávaný s klasickými IWB spíše překážkou, navíc nové verze podporující i BYOD či integrující e-learningové principy jsou už příliš rozsáhlé a vyžadují další a další zaškolení. Standardní autorské nástroje ("kancelářský" balík offline i online) v kombinaci s jednoduchým interaktivním "kreslítkem" pak mohou být výrazně efektivnější s menšími nároky na dobu přípravy (i práci v "reálném" čase, jak popisuje Pavlína), především na vyšších stupních. A pokud pracuji s webovými zdroji a vyhledávačem, vizualizérem, či dalšími ICT pomůckami, může být i sebelepší autorský nástroj brzdou.