Bohuslav Hora píše:
Mgr. Ludmila Kovaříková píše:
Školení jsme sice měli, ale většinou stylem, kde to vlastně zapnout. Pokud tablet tedy učitelé při vyučování využívají, což je minimálně, tak jako vyhledávač do skupinek. Možná by se nějaké užitečné aplikace najít daly, např. QR čtečka, iXplain (oproti ExplainEverything dovoluje zvlášť kreslit a zvlášť mluvit). Ale takových aplikací moc není.
Je škoda, že takto ten projekt byl zadán - hodně času bylo věnováno technické stránce zařízení. Také jsem byl lektorem v této výzvě, vždy jsme se snažili technickou stránku spojit s metodickou. Kterou technickou část tabletu využijeme s konkrétní aplikací a jak, a jak posunout výukový model s rámci SAMR modelu, který tu už zmínil Tomáš Kováč.
Aplikací je celá řada a jdou napříč platformami, i když se tu a tam některá ztratí z obchodu, v poslední době se z Google Play ztratila výborná aplikace Tellagami EDU.
V tom je třeba výhodné sledovat učitelské komunity, které jdou napříč platformami - mám na mysli GEGy.
Naprosto se ztotožňuji s názorem SLávka Hory: jedna věc je naučit se zařízení ovládat a druhá věc propojit s metodikou a praktickým využitím v hodinách a pro přípravu pedagoga. Nejčastější věta, kterou jsem slýchala při školení pro školy z Výzvy: "Tak nám teda ukažte jak byste udělala hodinu matematiky s tabletama, v sedmé třídě s třiceti žáky." A v této souvislosti je třeba myslet i na třetí velmi důležitý bod a nepodcenit ho. Tablety nepřišly do škol jako všespása, díky které se naši žáci budou do školy těšit, připravovat se, budou aktivní a nadšení. Bohužel, je to stále ještě někde takto pojímáno spolu s přesvědčením, tak tady je máte a koukejte to pořádně používat ideálně celý den a ve všech hodinách. Mnozí pedagogové nedostali prostor najít si k zařízení vlastní cestu, přes své zájmy, záliby, předměty, které vyučují a z toho mnohdy pramení ne zcela smysluplné používání, mnohdy i přímo nechuť k jakémukoli využití kromě sledování sociálních sítí.