Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: 5. Kde zůstal člověk?
PříspěvekNapsal: sob 28. lis 2015 8:13:37 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pát 23. dub 2010 18:02:04
Příspěvky: 295
Technika bez člověka fungovat nebude.

otázky k diskusi:
    Od jakého věku ji je vhodné využívat?
    Jak často? Jak dlouho?
    Jsme schopni kontrolovat, aby žáci netrávili (byť v dobré víře) třeba 4 hodiny za sebou “na počítačích”? Máme vůbec přehled o čase, který nad technikou ve škole tráví?
    Nepěstujeme “závisláky”? A umíme se i my od techniky odpoutat?
    Přistupujete k technice také aktivně? Jak moc ji chcete využívat při přípravě vyučování?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: 5. Kde zůstal člověk?
PříspěvekNapsal: pát 11. pro 2015 10:41:32 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
... a chceme vůbec kontrolovat, jak (a jak často) děti techniku používají?

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: 5. Kde zůstal člověk?
PříspěvekNapsal: pon 04. led 2016 12:06:44 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pát 08. črc 2011 8:10:19
Příspěvky: 288
Pavlína Hublová píše:
... a chceme vůbec kontrolovat, jak (a jak často) děti techniku používají?

Asi bychom měli nastavit nějaká pravidla používání techniky. Chceme přece, aby děti rozvíjely sociální kompetence, bavily se mezi sebou.
Máte nastavená ve škole pravidla také mimo hodiny - o přestávkách?
Řešíme, jestli ve školní družině mobilní zařízení omezit. Jednak to s sebou přináší problémy s krádežemi, poškozením, jednak nechceme, aby děti trávily odpoledne nad mobily a tablety. Dohodli jsme se proto se vychovatelkami a vychovateli, že v rámci školní družiny nabídnou tak atraktivní program, aby děti k mobilním zařízením utíkaly minimálně. Tak jsem zvědav. :)

_________________
Slávek Hora


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: 5. Kde zůstal člověk?
PříspěvekNapsal: úte 05. led 2016 9:24:01 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Bohuslav Hora píše:
Jednak to s sebou přináší problémy s krádežemi, poškozením, jednak nechceme, aby děti trávily odpoledne nad mobily a tablety.

Souhlasím s druhou částí věty - pokud mají děti možnost komunikovat přímo, pak je to jistě nejlepší řešení, než aby koukaly na displeje.
Jen si nejsem jista tou první částí. Děti stejně mobily ve škole mít budou. Kam je tedy odloží, aby se předešlo krádežím nebo poškození? Co si budeme povídat, ani ty šatny nejsou kdovíjaké zabezpečení. Takže nechávat mobil v šatně, nebo v tašce ve třídě také asi nic nevyřeší.
Myslím, že podobné riziko tu bude vždy, jakmile žák vkročí se zařízením do školy, ať už ho používá/smí používat, nebo ne.

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: 5. Kde zůstal člověk?
PříspěvekNapsal: úte 05. led 2016 15:39:33 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pát 08. črc 2011 8:10:19
Příspěvky: 288
Proto nejdeme cestou zákazu, stejně to budou nosit, jen v té družině chceme ten atraktivní program, aby neutíkali k plackám a mobilům. To, že si to přinesli, to je jejich odpovědnost.

_________________
Slávek Hora


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: 5. Kde zůstal člověk?
PříspěvekNapsal: úte 12. led 2016 0:30:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 03. lis 2015 10:04:00
Příspěvky: 40
Súhlasím, že deťom treba ponúknuť atraktívny program. U nás sa o to snažme najmä cez voľné hodiny a keď deti čakajú na autobusy. Počas pekného počasia je to jednoduchšie, lebo v krabici na chodbe je stále niekoľko futbalových, volejbalových a basketbalových lôpt, ktoré si deti môžu vziať a hrať sa. Horšie je to v zimnom sychravom období. Čiastočne to riešime školskou knižnicou. Aké máte ďalšie nápady?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: 5. Kde zůstal člověk?
PříspěvekNapsal: ned 17. led 2016 18:04:06 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. kvě 2009 8:40:03
Příspěvky: 530
Chtěla bych se s vámi podělit o jednu zkušenost, která mě trochu zaskočila. Učím informatiku nejstarší žáky u nás ve škole (8.9.tř ZŠ praktické - dnes lehké mentální postižení, od září 2016 žáci "s potřebou podpory druhého stupně" ). Většina těchto dětí je z rodin, kde nemají peníze nazbyt. Jejich telefony (případně tablety) patří k těm levnějším a mnoho toho neumí, případně se do nich nic nevejde.
Celkem běžně používáme školní iPady, nejen v Informatice. Po počátečním nadšení a chuti dělat všechno, co jsem naplánovala, začali někteří z nich dávat poměrně razantním způsobem najevo nechuť, když byly iPady znovu na programu (pracujeme i na PC). Nechápala jsem, co se děje, kde dělám chybu, snažila jsem se vysvětlovat, proč se co učíme a jak se jim to může hodit. (Mimochodem není úplně jednoduché vysvětlovat smysl například prezentací někomu, kdo se v lepším případě bude živit jako přidavač).
Po nějaké době byl ten "komunikačně a sociálně nejzdatnější" schopen zformulovat důvod: oni nikdy nebudou mít ipad (ani jiný dobrý tablet) a tak nemá cenu aby s ním pracovali (v jejich podání to znělo daleko víc frustrovaně a agresivně).
Od té doby ještě víc přemýšlím nad smyslem, proč a jak iPady zařadit, snažím se hledat aktivity, které i pro ně budou užitečné, případně používat aplikace, které fungují i na PC, vysvětlovat... Jde to těžko.
I ve vašich třídách jsou žáci, kterým to moc nemyslí nebo jsou z chudých rodin. Setkali jste se s něčím podobným? Prohlubuje používání mobilních technologií nebo systém BYOD větší uvědomování si sociálních (mentálních) rozdílů? Co s tím?

_________________
LenkaRi
http://www.i-sen.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: 5. Kde zůstal člověk?
PříspěvekNapsal: pon 18. led 2016 10:33:51 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 19. dub 2010 15:57:34
Příspěvky: 103
Bohuslav Hora píše:
Pavlína Hublová píše:
... a chceme vůbec kontrolovat, jak (a jak často) děti techniku používají?

Asi bychom měli nastavit nějaká pravidla používání techniky. Chceme přece, aby děti rozvíjely sociální kompetence, bavily se mezi sebou.
Máte nastavená ve škole pravidla také mimo hodiny - o přestávkách?
Řešíme, jestli ve školní družině mobilní zařízení omezit. Jednak to s sebou přináší problémy s krádežemi, poškozením, jednak nechceme, aby děti trávily odpoledne nad mobily a tablety. Dohodli jsme se proto se vychovatelkami a vychovateli, že v rámci školní družiny nabídnou tak atraktivní program, aby děti k mobilním zařízením utíkaly minimálně. Tak jsem zvědav. :)


Podělíš se o výsledky? Jsem velice zvědavá jak to dopadne.

_________________
IVa


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: 5. Kde zůstal člověk?
PříspěvekNapsal: pon 18. led 2016 10:51:35 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pát 08. črc 2011 8:10:19
Příspěvky: 288
Ivo, určitě se podělím, ještě je krátká doba na vyhodnocení. A také se musím dostat na hospitaci do školní družiny. :)

_________________
Slávek Hora


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: 5. Kde zůstal člověk?
PříspěvekNapsal: pon 18. led 2016 11:18:43 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 19. dub 2010 15:57:34
Příspěvky: 103
Bohuslav Hora píše:
Ivo, určitě se podělím, ještě je krátká doba na vyhodnocení. A také se musím dostat na hospitaci do školní družiny. :)

Tak to jsem jim teď zavařila :)

_________________
IVa


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ]  Přejít na stránku: 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: