EZHZT je nové vzdělávací zaměření, jehož výuku umožnilo RVP pro ZUV. Jako nový umělecký obor, vznikající vlastně na "zelené louce", trpí samozřejmě nedostatkem ověřených zkušeností a poznatků z výuky i vzdělávacích a metodických materiálů, které by mohly být pomocí jak pro všechny ZUŠ, kde uvažují o zavedení tohoto studijního zaměření, tak i pro pedagogy, kteří tento obor již na své škole vyučují.
Založil jsem proto na webu naší školy novou stránku EZHZT (
http://www.zuspolice.cz/ezhzt ) ("Elektronické zpracování hudby a zvuková tvorba") jako prostor pro shromažďování podkladů, zkušeností, metodických materiálů, ročníkových výstupů, osnov atd. nového studijního zaměření EZHZT a začal jsem do něj vkládat materiály, které jsem dosud shromáždil a připravil.
Cílem bude sdílet a doplňovat odborné materiály tak, aby se postupně vytvořil ucelený metodický materiál pro kvalitní a plnohodnotnou výuku studijního zaměření EZHZT, který by se poté zpřístupnil na portálu RVP pro všechny zájemce - pedagogy ZUŠ.
Na zmíněné stránce je také odkaz na toto fórum, kde bych rád otevřel diskusi k problematice zavedení, výuky a vzdělávacího obsahu studijního zaměření "Elektronické zpracování hudby a zvuková tvorba" (EZHZT).
Pozn.:
Předpokládám, že na mnoha školách probíhá kontakt s touto oblastí spíš okrajově - nejčastěji asi tak, že nějaký kolega, který o něco z této oblasti má zájem, zkusí ke své výuce (např. kytary, EKN, bicí apod.) přidat některý z modulů EZHZT, nejčastěji B, nebo C.
V této diskusi bych se ale rád věnoval komplexnímu pohledu na celou tuto problematiku ve vztahu k samostatnému studijnímu zaměření EZHZT - ne tedy k dílčímu využívání těchto disciplín jako přívěšku k jinému studijnímu zaměření...
Lubor Bořek
ZUŠ Police nad Metují
borek.lubor@zuspolice.cz602 466 556