Dominik Raška píše:
Vážení kolegové,
sem prosím vkládejte Vaše rady, viz úkol. Napište jednu radu, něco, co se Vám osvědčilo při zavádění formativního hodnocení, nebo některé metody či techniky. Stačí jen stručně a jasně - co byste doporučili kolegům na základě Vaší dosavadní zkušenosti se zaváděním formativního hodnocení do školy, co se Vám osvědčilo?
Těšíme se na diskuzi a sdílení zkušeností!
Tým FH
Píši rady 2, které se mi osvědčily. Již v předchozích úkolech jsem psal o kritériích, myslím, že je to dobrý první krok. Uvědomit si, co hodnotím a jak to hodnotím, tedy nastavovat kritéria, seznamovat s nimi žáky. Pak je již blízko k sebehodnocení, vrstevnickému hodnocení, poskytnutí zpětné vazby a práci s chybou. Druhá rada - nastavil jsem používání formativního hodnocení jako jeden z hlavních cílů tohoto školního roku, při hospitacích jsem to dal jako jednu z hodnocených oblastí, na kterou se zaměřujeme.