Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Jak zajistit ve třídě kázeň
PříspěvekNapsal: pát 08. čer 2018 22:52:17 
PaedDr. Karel Tomek píše:
Udělal jsem si závěr, jaký jsem chtěl. Vyzkoušejte, uvidíte.


Určitě vyzkouším. Když to nebude fungovat, rád to zkusím jinak. Jen doufám, že to nevyznělo tak, že chci aby ze mě měli žáci strach a já, že si je budu držet od těla a nebudu je mít rád. To bych opravdu nerad.


Ale fakt je prostě ten, že ač vyučovací metody se snaží žáky čím dál víc zabavit a učení jim zpříjemnit, tak oni jsou stále drzejší a v testování vykazují horší výsledky. Z toho usuzuji, že se někde stala chyba.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jak zajistit ve třídě kázeň
PříspěvekNapsal: čtv 23. srp 2018 11:34:43 
Mám podobný problém jako Degu. Učím převážně výtvarné výchovy, pracovní činnosti a nekázeň mi přetrvává ve všech třídách. Ostatní učitelky radily děti pořádně seřvat. Jenže nemám dostatečně silný hlas jako ony a také vypadám mladší, než jsem :-D. Když děti seřvu, nic si z toho nedělají.
Při vyučování mluví nahlas, že je ve třídě strašný rámus, chodí si po třídě, některé mě ani nenechají mluvit, dělají, co je jim libo, dopředu jsou otrávené, práci často odflinknou,... Přitom se jim snažím vymyslet zajímavé činnosti, tak aby je bavily. Na začátku roku jsem se samozřejmě snažila vytyčit pravidla, ale už tam na nekázeň byla - drzost, skákání mi do řeči, vulgarita apod. Když apeluji na klid, "ztište se" nemá to žádný efekt a mohla bych pokračovat...


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jak zajistit ve třídě kázeň
PříspěvekNapsal: čtv 02. kvě 2019 18:13:13 
Ja bych mela k te vv takovy dotaz... ucila kaem na skole kde kdyz byl nekdo sigr, tak proste byl. Zlobil, ja ho obcas napomenula, obcas poznamka...a odevzdal mi na konci hodiny nacmarany narychlo obrazek. Tak mel proste dvojku, ostatni jednicku. Ted ale ucom ve skole.a ve tride, ktera je jina. V hodinach je tam.klid. decka relativne pracujou. Jedine par holek se.obcas rozdovadi ze neco vylejou. Ale ja se tam vubec necitim dobre. Protoze vsichni zezacatku hezky a slusne pracovali, zaujala jsem metodu hezky vsechno pochvalit. At maji radost. Na skole a tak vubec nam rikavali chvalte. Zacalo se ale stavat to, ze deti zkouseli asi udelat neco odflaklejsiho..coz jsem.neoznala, pochvalila. Nebo reka no dobry...a najednou slysela ze.se potutelne mne za zady smeji a posmesne na me neco maji. Opravdu jako by si zacali myslet ze mi mohou odevzdat cokoli a ja jim nedam dvojki. Tedy jsem dvojky.obcas zacala davat. Mozna fam i na vysvedceni ale narosto se to prici memu presvedceni. Je to blby. Jsem od prirody hpdna a slisna a to vyzaduju i od ostatnich.jenze jsem se dozvedela od nejakych zaku ze o me urcite holky ve tride rikaji fakt hnisne veci. Pry tak hnisne ze mi to radsi ani nebude.rikat
Me to od te doby trapi. Nechodim tam rada. Netusim co o me kde trousi rikaji, jak se mi posmivaji. Mozna nastesti. Jinak bych asi dala vypoved. H..ale.neuci se mi tam dobre, nejde mi odosobnit se. A nechci je nastvat jeste vic dvojkama z vytvarky. Praciji. Jen to maji sem tam odflaklejsi nez ostatni a.nebo to delaji schvalne a ja t nepoznam. Prumer by ale mely 1.3 nebo 1.4. Takze.realne to asi na dvojku eni. Nezlovo tak moc a nemuzu jim dokazat nic pokud o me rikaji hnusny veci. Ale kdyz jim dam jednicky, budou si myslet ze si mohou dovolit cokoli. Zaroven nemuzu dokazat dat jom dvojki protoze maji tak ken jednu poznamku za pololeti a jedni dvojku (cou je na vv mazec, ale.prumerove.to vyrovnaji ostatni jednicky). Pripafam si v pasti. Nechci se mdtit za neco co ji. Nemuzu dokazat, chci mit respekt. Ale chapu ze clovek si ne vzdy s ucitelem sedne. Nebo se smitir s tim ze me.nekde po skole.upalujou jako carodejnici a hejtujou na socialnich sitich... nebo jim dat jednicky, bevsimat si jejich potoucheho smichu a intrik a vykaslat sena to.ukazat, ze ja neresim co si o me mysli a dvojku davat skutecne jen neko.u kdo v hodine nepracuje. Coz realne je jeden kluk, ten by to splnoval. Ale ty holky ne. Navic jsou sikovne a obrazek maji za chvilku a po skole maji prilezitpst sirit o me hnidne veci. :(


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jak zajistit ve třídě kázeň
PříspěvekNapsal: čtv 28. lis 2019 19:48:05 
Návštěvník píše:
PaedDr. Karel Tomek píše:
Udělal jsem si závěr, jaký jsem chtěl. Vyzkoušejte, uvidíte.


Určitě vyzkouším. Když to nebude fungovat, rád to zkusím jinak. Jen doufám, že to nevyznělo tak, že chci aby ze mě měli žáci strach a já, že si je budu držet od těla a nebudu je mít rád. To bych opravdu nerad.


Ale fakt je prostě ten, že ač vyučovací metody se snaží žáky čím dál víc zabavit a učení jim zpříjemnit, tak oni jsou stále drzejší a v testování vykazují horší výsledky. Z toho usuzuji, že se někde stala chyba.


Mluvíte mi ze srdce. Nastoupil po letech do školy. Obor nedává prostor na projekty. Přesto je prostor na vzájemný respekt a "zpříjemnění" výuky a na normální přátelské vztahy. V jedné třídě s významným procentem poškozených osobností to ovšem nefunguje. Tam funguje jen kázeň a držet zkrátka, o to teď budu usilovat. Oni si budou muset získat zpátky mou důvěru, kterou jsem jim přirozeně dopřál. Měl jsem rozhovor s jedním pracovníkem vězeňské služby. Tam přátelství taky nefunguje. Záleží prostě na klientech. Možná to vypadá drsně, já bych to ze srdce chtěl jinak, no realita je taková.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jak zajistit ve třídě kázeň
PříspěvekNapsal: ned 19. dub 2020 18:15:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 19. dub 2020 17:52:18
Příspěvky: 1
Dobrý den, k tématu kázně a zlobivců zaujímám tento postoj. Jestliže se žáci nesoustředí a vyrušují, znamená to, že danému tématu nerozumí, možná se necítí dobře z výkladu pedagoga. To lze snadno změnit přístupem, rozhodně přátelským. Opačné chování, tedy vyvolávání strachu naprosto nedoporučuji, vždyť kdo s čím zachází, tím také schází, a jak se mohu těšit někam, kde musím křičet a vyhrožovat? Těším se na vaše reakce.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 65 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: