Dobrý den, předávám odpověď kolegy:
Archivace dokumentů školy je součástí povinností, které vyplývají škole z celé řady právních předpisů, které upravují pořizování, oběh a ukládání dokumentů školy v listinné i digitální podobě. Školy vydávají zpravidla spisový řád, jehož součástí jsou i ustanovení týkající se archivace. Ředitel odpovídá za vedení archivace dokumentů školy v souladu s právními předpisy a je samozřejmě také oprávněn určit role jednotlivých pracovníků v systému správy dokumentů školy a jejich pracovní náplně.
Pro doplnění základní předpisy, které s tím souvisí:
Spisová služba se řídí: - zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, v platném znění (dále jen „archivní zákon“) - vyhláškou č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby (dále jen „vyhláška“), - zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, v platném znění, - vyhláška č. 193/2009 Sb., o stanovení podrobností provádění autorizované konverze dokumentů, - vyhláška č. 194/2009 Sb., o stanovení podrobností užívání a provozování informačního systému datových schránek, ve znění vyhlášky 422/2010 Sb. - zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů, v platném znění, - zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví, v platném znění, - zákonem č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, v platném znění - zákon č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení, v platném znění, - zákon č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, v platném znění, - zákon č. 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění, v platném znění.
_________________ Pavlína Hublová koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ
|