Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Máte zkušenost s indviduálními vzděl. plány pro cizince?
PříspěvekNapsal: úte 10. lis 2009 21:38:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 30. říj 2009 12:25:36
Příspěvky: 36
Máte někdo prosím zkušenosti s tvorbou Individuálních vzdělávacích programů pro děti se specifickými vzdělávacími potřebami-konkrétně pro cizince? Na semináři o.s. Meta jsme se shodli na tom, že je to jedna z možných cesta, jak určit minimum, jaké musí žák z daných předmětů umět a na základě toho už můžeme provádět klasifikaci. Ideální je využití asitenta pedagoga do výuky. Máte s tím někdo osobní zkušenost?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Máte zkušenost s indviduálními vzděl. plány pro cizince?
PříspěvekNapsal: stř 11. lis 2009 9:12:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 22. říj 2009 12:43:28
Příspěvky: 10
Dobrý den Petro, vím, že ZŠ Bronzová, Lužiny, Praha 5 tyto individuální studijní programy tvoří pro své žáky. Také spolupracují s Metou, která nabízí kurzy češtiny pro děti cizinců. Obraťte se na zástupkyni pro I.stupeň, ta vám jistě pomůže. ZŠ Mezi Školami, Nové Butovice, Praha 5 mají asistentku pro žáky-cizince, která v rámci dopolední školní výuky vyučuje češtinu individuálně nebo ve skupině všechny žáky-cizince, kteří mají problémy s českým jazykem. Sama si hodiny organizuje a to tak, že si žáky vytahuje z hodiny, rozděluje do skupin podle slovanské a neslovanské jaz. větve apod.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Máte zkušenost s indviduálními vzděl. plány pro cizince?
PříspěvekNapsal: stř 11. lis 2009 9:45:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 30. říj 2009 12:25:36
Příspěvky: 36
Děkuji za odpověď. Na včerejším semináři Mety jsme se dobrali k názoru, že vytváření IVP je jedno z řešení, jak vymezit co má žák z každého předmětu minimálně zvládnout a na základě toho už se dá klasifikovat. Ale pousta lidí nemá o IVP ani potuchu a i když už se o tom něco ví, je to pro většinu ztráta času něco takového vytvářet. Další věcí ale je i uplatňování takového IVP v praxi. Někteří učitelé se dost podivovali, že by žák-cizinec nemusel zvládnout všechno jako ostatní děti. Ideální by byl asistent do výuky v kombinaci s kurzem češtiny.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: