Lucie Slejšková píše:
Ještě stojí za zmínku změna chování některých učitelů v situaci, kdy jsou účastníky vzdělávání. Podvědomě přejímají model chování svých žáků a to kupodivu neukázněných. Vyrušování, nedochvilnost, neplnění úkolů, vykřikování, nemístná kritičnost, výmluvy, někdy i vulgarita se mohou projevit u jednotlivců.
Dobrý den,
nejprve bych se vyjádřila k citaci: TAK TO JE VÁŽNĚ PRAVDA. Lektoruji a vím. Jistě, nelze házet všechny do jednoho pytle...
Jestliže se učitel přihlásil ze zájmu, pak "saje jak houba" a ochotně spolupracuje. Bohužel se stále ještě setkávám s učiteli, kteří tímto absolvují "nepovinně povinnou" akci a nám, nevinným lektorům, to dávají pořádně vyžrat. To je potom "radost" vést takový seminář/kurz. A to stačí jeden "rušič" a jdete domů úplně vyšťavení!
Myslím, že tady pláčeme na špatném hrobě. Předpokládám, že všichni, co se tu (skoro) pravidelně scházíme, nemáme s přijímáním jiných nápadů, metod a postupů sebemenší problém. Co víc, my takové situace vyhledáváme!
Kdybych však měla odhadnout v procentech, kolik učitelů z mé školy vyhledává pravidelně nějaká školení, pak bych se zastavila asi tak na 12%, což v mých počtech dělá 3 učitele.
Jednou to zajímavě shrnula kolegyně: "Angažuji se jen do výše svého platu." Řekla bych, že vystihla jeden z odstavců citovaných z Učitelských novin...