Jana Petrů píše:
Petr Koubek píše:
...systém, který si ředitel tvoří po léta..
Při šestiletém funkčním období?
Petr Koubek píše:
...testování vstupních a výstupních kompetencí (ne jen matematika, ale třeba i zvládání stresu, řešení problémů, respekt k odlišnosti...)
Žáků nebo učitelů?
Petr Koubek píše:
- na základě relevantních dat popsat kvalitu,
... a to je právě to, na co jsem se ptala - jak se pozná kvalitní učitel.
Co dodat, vytrhávat myšlenky z kontextu - má to nějaký smysl? Ptáme se ještě po smyslu a možnosti hodnocení v soustavě?
Ale když už, šestileté funkční období je legislativní fikce, dobrého ředitele si zřizovatelé rádi podrží, se špatným se nemusí soudit...
Kvalita práce školy/PP se
mimo jiné také ukáže dobrým monitoringem přidané hodnoty žákům.
Kvalitní učitel se pozná tak, že jej dlouhodobě vedeme (systém hodnocení), podporujeme (a zaplatíme) a on zůstane, zlepšuje svou práci a pak obohacuje ostatní... To bych doporučoval sledovat na řadě škol jako předstupeň kariérního řádu. Sledování systémů hodnocení ředitelů a ředitelek zjistíme za čas poměrně detailně, co je kvalita - pak ji jen nakalibrovat a připravit celoživotní vzdělávání...