Děkuji všem za diskusi, sešlo se nás k tomuto tématu 6 lidí. Nevím, zda je to nejdůležitější fakt ke shrnutí diskuse, ale pro mne jednoznačně trčí... A to je pro nás učitele bídné vysvědčení, svůj management si zasloužíme
.
Nedobrali jsme se k nějakým rámcům nebo fiším ministerského projektu. Bude-li to projekt u zeleného stolu a nebo počítá-li se s participací škol, ředitelů a učitelů... nevíme a to je tristní. k další diskusi alespoň já tyto odpovědi potřebuji.
Vzhledem k vývoji v posledních týdnech mám ale stále optimismus v žilách, je možné, že se přestane vyšilovat s termíny tlačenými nějakými lobbyisty a do středu zájmu se dostane žák a jeho učitel s naplněnými humánními potřebami - celková spokojenost, životní perspektiva, společenské uznání, materiální zabezpečení podmínek práce a solidní hmotné zajištění s možností růstu v daných mantinelech
.
Chceme tak moc?
Vedle nízké participace diskutujících jsme několikrát narazili na limitu
financí na regionální školství. Dokud budeme na tuto limitu narážet i v diskusích takhle v terénu, tak nás potěš Pánbůh! Pochopí tupá a arogantní "elita" téhle země, pro níž je jediným zákonem prospěch globálního kapitálu a "zájem investorů", že takto chaoticky a bez vize, priorit a plánu se vládnout v 21. století nedá? Nebo ať to řeknou, že prioritou je segragující systém špičkových privátních škol a podprůměrných veřejných. Učil jsem dost na privátních školách a problém s tím osobně nemám. Budeme sice společnost "latinskoamerická", ale i tam se dá žít (čti Pláň Tortilla J. Steinbecka
)...