Pane Rusku, i ostatní..děkuji vám za podněcuující diskuzi. Troufnu si říci, že jsem k nim vstřícná, možná až moc hodná.
Formální autoritu jsem příliš nepochopila, nejsem třídní, takže můžu to nejhorší - dávat pětky a psát poznámky. A to nechci. A i kdyby, jim to je jaksi jedno
. Dostanou poznámku a pak teda zlobí o to víc, že už to mají vlastně napsané..takže bych řekla, že formální autorita neexistuje nebo já si ji neumím vynutit. Ta osobnostní ano, tu se snažím pilovat, jdu jim ve všem příkladem, protože pokud někoho obdivuji, vážím si ho, tak ho beru. Taky si myslím, když dítě vycítí, že je učitel moudrý a spravedlivý. Ovšem, těžko se dá moudrost a vyrovnanost naučit a udržet, když i vy jako učitel máte doma i své vlastní problémy atd.
co se týče třídy - jsou to normální osmáci. A třeba něco vykládám, a jsou zvyklí na sebe neustále z ničeho nic pořvávat hlouposti, otáčet se k někomu a nepracovat, v podstatě se asi chtějí ulejvat, protože je to nebaví a ví, že to vždycky nějak dají..což dají, jsou chytří. Někdy jejich pozornost dokážu zaujmout chvíli, jsou to chvilky vzácné, a nejde to udržet pořád..většinou když se to týká bezprostředně něčeho, co znají. Ale pak opět stočí řeč jinam, začnou diskutovat, hádat se a už se to semele - sprostý výraz, atd.. no a když je nezaujmu, dělají hlouposti např. si hází papírky nebo hučí. také se prozvánějí vzájemně v hodině. schváně.
s třídní jsem to konzultovala, tohle dělají i na jiných hodinách, jen u extrémně přísných vyučujících (2) kteří vyučují styl hitler, tam jsou v klidu a hodní, nedovolí si pípnout. a u třídní si také nedovolí, protože ta jim píše ty důtky atd.