Alexandra Blažková píše:
Jakým způsobem nabízet praktickou výuku je zřejmě otázka, kterou se trápí na výškách delší dobu. Mně by vyhovalo docházení např. celý školní rok do konkrétní školy, ke konkrétnímu učiteli, abych mohla pozorovat stále stejné žáky, jejich reakce, jejich způsob učení. Později se například zapojit a dělat asistenta onoho učitele, abych se sama zapojila do dění. Ovšem jak to skloubit a kde najít tolik ochotných a trpělivých škol a učitelů, to netuším. Takový přístup by byl zřejmě nemožný.
Milá Alexandro,
obávám se, že těch překážek je mnohem víc.
Nehledě na to se ale domnívám, že překážky jsou od toho, aby byly překonávány. Navíc - když vedou k dobrým cílům. A postup, jaký jste navrhla, se mi zdá velmi přínosný (a to i pro učitele, který má okamžitou a průběžnou zpětnou vazbu na své hodiny, takové okamžité zrcadlo).
Jak by se na takovou spolupráci dívali učitelé z praxe? Přijali byste podobnou nabídku?
Ráda bych se tu vrátila k otázce, kterou položila Pavla.