Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.


Souhlasíte se zavedením druhého povinného jazyka na ZŠ?
Ano
Ne
Můžete označit 1 možnost

Zobrazit výsledky
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Zavedení druhého povinného jazyka na ZŠ
PříspěvekNapsal: pon 28. pro 2009 11:41:22 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. lis 2007 20:20:52
Příspěvky: 961
Tak uzavírám hlasování. Moc se nás k tomu nevyjádřilo (mrzí mne to), ale i tak je vidět, že druhý povinný jazyk je určitým problémem. Jednak omezí disponibilní hodiny a jednak se najde spousta dětí, které s tím budou mít velké těžkosti. Nejvíce se ale budou radovat učitelé ruštiny, protože (jak jsem to viděl na školách) ruština bude pro žáky jazykově nenadané nejsnadnější cesta. Můžete uvést další důvody, proč považujete zavedení druhého jazyka za nešťastné?

_________________
Zdraví Jenda


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Zavedení druhého povinného jazyka na ZŠ
PříspěvekNapsal: pon 28. pro 2009 12:55:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 01. zář 2009 13:21:21
Příspěvky: 88
Domnívám se, že např. děti zatížené některou ze specifických poruch učení mají s cizím jazykem obrovské potíže. Vidím to ve třídách, kde učím ( jsem jazykářka :D ). Materiálů, po kterých marně pátrám už mnoho let, opravdu není mnoho, stojí mně to dost času tvořit své vlastní. Ale dělám to ráda.
I proto máme u nás ve škole pro děti možnost si zvolit, zda se od 6.ročníku budou věnovat druhému jazyku (němčině či francouzštině) nebo informatice.

Dáša


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Zavedení druhého povinného jazyka na ZŠ
PříspěvekNapsal: pon 28. pro 2009 13:52:03 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. lis 2007 20:20:52
Příspěvky: 961
... a máte některé z těch Vašich materiálů na DUMu? Rád bych se na ně podíval.:-?

_________________
Zdraví Jenda


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Zavedení druhého povinného jazyka na ZŠ
PříspěvekNapsal: pon 28. pro 2009 15:35:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 01. zář 2009 13:21:21
Příspěvky: 88
Čekám na publikaci některých z nich, další upravuji.... K angličtině je toho velmi málo (pro žáky s SPU. Nakl. Tobiáš vydalo před lety pracovní listy ale jinak nic moc....
Nezná někdo něco dalšího?

Dáša


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Zavedení druhého povinného jazyka na ZŠ
PříspěvekNapsal: pon 25. led 2010 20:09:26 
Jsem aprobovaný španělštinář, ale již 15 let se vzdělávám a získávám praxi při výuce angličtiny. Když MŠMT vyprodukovalo "nelidské" nařízení o povinném druhém cizím jazyku na ZŠ. Testoval jsem s podporou vedení školy podle mne vhodnou učebnici španělštiny formou kroužku. Přihlásily se mi z druhého stupně 3 nadané žákyně dosahující výborných výsledků v povinné angličtině. I když jsme měli jen jednou týdně 60 minut, jedna brzy odpadla pro množství dalších zájmů. Se zbylými děvčaty jsem prošel několik lekcí okořeněných videy, procvičováním na PC atd. Přestože vím, že španělština je jedním z nejlehčích jazyků (brzy se dostaví první výsledky), narazili jsme na různá úskalí, která mohou průměrným žákům dělat velké potíže. Nechci mít jen práci. Chci aby mi přinášela i uspokojení. Máme také dvě děti školou povinné.
Už nevím kde bubnovat na poplach. Připadá mi, že nemáme své děti dostatečně rádi. Už dnes mají mnohé střevní neurózy z angličtiny a záleží velmi na tom, kdo jazyky učí.
Tady jsou mé proti:
1. Nejsou učitelé, (nemyslím jen aprobované), myslím schopné učit
2. Děti zbytečně přetěžujeme a nezajímá nás zpětná vazba (nese jazyková výuka výsledky)
3. Druhý jazyk má smysl pro cílený profesní rozvoj - na ZŠ spousta dětí ani neví, čím chce být
4. Jazykové dovednosti, které nepoužíváte se rychle vytrácejí
5. Neexistuje návaznost na střední školy - a to ani ve výuce angličtiny (úroveň jazyka)
Myslím, že bych mohl pokračovat, ale nevěřím už, že se za půl roku do začátku týrání neviňátek ještě může něco změnit. Dokonce přestávám věřit, že se změní něco i s negativními zkušenostmi, které to přinese. Hlavně že se učí a kára jede dál.
Všem hezký den a radost z práce přeje Jirka.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Zavedení druhého povinného jazyka na ZŠ
PříspěvekNapsal: stř 03. úno 2010 17:08:05 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. lis 2007 20:20:52
Příspěvky: 961
Ahoj pane kolego,
díky za přehled argumentů proti zavedení druhého jazyka. Hovoříte tam také o tom, že nejsou dobré výsledky z výuky angličtiny. Můžete i toto podložit nějakými argumenty?

_________________
Zdraví Jenda


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Zavedení druhého povinného jazyka na ZŠ
PříspěvekNapsal: čtv 11. úno 2010 22:05:49 
Dobrý den, myslím, že vzhledem k množství vynaložených prostředků (počet hodin, jazykové vybavení škol atd.), není produktivita naší práce příliš vysoká. Tohle mi vadí na českém školství nejvíc. Přidáváme hodiny a zbytečně přetěžujeme žáky bez toho, aniž bychom se zajímali o výsledky. Píšeme pravidelně Scio testy a sledujeme vývoj našich žáků. Těší nás zlepšující se výsledky, ale stále jsou zkreslené tím, že se účastní jen málo škol a my si myslíme, že jsou to ti odvážní, kteří se nebojí porovnání nebo svého neúspěchu. Málo posloucháme, co naši žáci chtějí, a protože v neustálém boji proti nekoncepčním úpravám a nařízení měnících se ministrů už dávno sami nehoříme, nemůžeme zapalovat žáky pro smysluplné poznávání světa. Dnes jsem litoval kolegyni, která se třemi páťáky hrála karetní hru a navzájem se anglicky ptali, zda mají kartu, o kterou mají zájem. Slyšet po desáté za sebou Has you? z jedněch úst, když kolem padesátkrát zaznělo Have you?, to by rozplakalo i Jana Ámose. Ti kluci už budou mít druhý jazyk povinný (děkujeme, paní Buzková) a jen těžko se podaří rodičům ambiciózním, lhostejným, málo informovaným (to je i naše vina) vysvětlit, že němčina nebude z mnoha důvodů to pravé. Škola hrou se začíná měnit v podivné panoptikum politických populistických výkřiků. Chtěli dát všem. Nedají nikomu, protože jsem až do morku kostí přesvědčen, že další tři hodiny druhého cizího jazyka nejen že nezlepší jazykovou gramotnost dalších generací, ale ve skutečnosti ještě oslabí úroveň angličtiny, která se za poslední roky určitě zlepšila. Tato věta není v rozporu s tím, že bychom mohli mít vzhledem k vynaloženým prostředkům ještě lepší výsledky. Myslíte, že jsem s těmito názory sám? Dá se ještě něco dělat? Mnozí mi dají za pravdu, ale krčí rameny. "Císař pán" rozhodl, musí to tak být.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: