Učil jsem spíše dospělé a ti nejsou o nic lepší než děti, spíše horší. Mlčí, chtějí to mít za sebou cestou nejmenšího odporu, diskuzi považují za ztrátu času. Vykáží určité znalosti, ty pak zapomenou a hlavně, že mají papír o absolvování kurzu.
Podle mého názoru se dobrý žák nepozná podle toho, zda se naučí nazpaměť 100 druhů plevelů latinsky, ale spíše podle toho, jak dokáže samostatně uvažovat. Toto se nemusí pěstovat jen diskuzí, ale i projektovým vyučováním, písemnými úkoly, referáty, apod. Bohužel však české školství je natolik zatíženo množstvím faktů, že na podobné záležitosti nemá čas.
Vzpomínám si, jak jsme ve škole pitvali kapra. Kdo rozřízl žluč měl za 5. Kdo poznal jikry měl za 1. Nebo jak jsme vkládali magnesium do kahanu. To se jentak nezapomene. A pak se o hořčíku jinak povídá, když žák ví, jaký ten prvek má vlastnosti. V rámci fyziky jsme si povinně každý museli dát ránu elektrostatický výbojem, apod.
Jsem rád, že paní učitelka přírodopisu správně popsala jaký je současný stav věcí. Přírodní vědy nejsou ve státních maturitách a tak se tím nikdo nezabývá, ale jednou se to projeví.
Co se týče těch odkazů na Dawkinse. To je bohužel takový vědec asi jako u nás Grygar, ale v horším světle. Jeho terie memů je části vědců považována za nevědeckou a názory typu, že neexistuje duše, atd. z něj činí spíše ateistického propagátora než vědce.
Co se týče evoluce, v ČR je velmi zajímavá knížka Jaroslava Flégla "Zamrzlá evoluce". Dalším ovšem velmi konzervativním autorem je Jan Zrzavý. Z kreacionistických publikací v češtině je to:
Přírodní vědy neznají žádnou evoluci, A. E. Wilder Smith
Bible a současná věda, H. M. Morris
Fosilie a evoluce, D. T. Gish
Pochází člověk z opice? W. A. Criswell
Logos nebo chaos, Werner Gitt
Darwinismus – omyl století, Uwe George
Evoluční teorie - věda nebo náboženství, Josef Potoček
Tajemství stvoření, Tajemství potopy, Tajemství života, Blahoslav Balcar
Data k evolučnímu učení ve vyučování biologii, Joachim Scheven
Další tituly naleznete zde:
http://kreacionismus.cz/knihovnaTakže učitelé nebojte se zmínit žákům o kreacionismu. Pokud s ním nesouhlasíte, zkritizujte si ho, ale neutajujte jej. Pštrosí taktika k ničemu nevede.