Mgr. Zdeněk Sotolář píše:
Pane/paní LV,
Vy opravdu píšete do třídnice umí, aplikuje, zná... ? Proč? Který předpis to vyžaduje? Dík za info.
Bohužel. Vy nikoli?
Struktura ŠVP: dostupná na
http://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=6493"distribuce a rozpracování očekávaných výstupů z RVP ZV do ročníků"
Očekávané výstupy
žák
ČJL-9-2-01 spisovně vyslovuje česká a běžně užívaná cizí slova
ČJL-9-2-02 rozlišuje a příklady v textu dokládá nejdůležitější způsoby obohacování slovní
A tak dále.
Jak si vysvětlit distribuci? Možná jsme u toho, co se snažím sdělit. Nepořádek... Vy se oháníte KLDR, uniformitou, ale vždyť je výsledek nakonec stejný, jen to děláme složitěji, než je třeba.
Ale nebojme se, RVP bude jen zástupný problém, ve Strategii 2020 se píše, že se budou "systematicky využívat výsledky výběrového testování výsledků žáků jako zpětnou vazbu pro vzdělávací systém" a dále "Při hodnocení škol využívat informace ze šetření výsledků žáků..." Zaměřovat se tedy budeme na úspěšné zvládnutí testů, to bude hlavní meta našeho školství