Citace:
já bych reagovala na Váš příspěvek. Zajímalo by mne, kdo kontroluje, že škola skutečně takové hodnocení provedla. Touto záležitostí se zabývá inspekce? Inspekce ví, jak to má být napsáno? Existuje nějaká "šablona" pro toto hodnocení? Jak škola pozná, že hodnocení provádí správně? Už je známo, jak to bude probíhat? Popřípadě, kde se to učitelé dozvědí?
Děkuji za odpovědi
Ahoj Petro,
RVP nám ukládá provádět autoevaluaci - tedy zjišťovat si (efektivněji než dříve), zda se nám daří realizovat naše učební cíle a mezi nimi je i rozvoj žákovských kompetencí. Jak to budeme dělat máme mít posáno v kapitole Hodnocení a autoevaluace. Autoevaluace - oproti hodnocení - má zjišťovat stav ne pro nějaké známkování, ale pro hledání cest k větší efektivitě naší výuky. Pokud tedy naše způsoby evaluace nám ukáží jak nám jde práce, pak jsme prováděli evaluaci dobře. "Mustr" na to není. Školy totiž mohou zjišťovat různé skutečnosti: klima ve třídě, znalosti, dynamiku třídy atd. Některé nástroje již existují: Vektor (Scio), Barvy života (klima, vztahy), Vlastní hodnocení školy (Metodické a evaluační centrum) atd.
RVP.cz již vydal publikaci, věnovanou autoevaluaci: Autoevaluace - výběr příspěvků z metodického portálu.
Zdraví Jenda