Zdravím a děkuji za zmínku o panu Robinsonovi.
Jeho povídání o tom, jak je v klasických (obvykle transmisivních)typech škol vzdělávána pouze levá polovina mozku, mě nejen pobavilo, ale i postrčilo k zamyšlení.
Učím na umělecké škole kde tvrdíme, že děti mají možnost se umělecky projevit, být kreativní(psychologové tvrdí, že kreativita je projevem spolupráce obou mozkových hemisfér)...Já byla umělecky učena tak, že jsem jako opička interpretovala notové značky a ani jsem netušila něco o formě studované skladby, harmonických vztazích, frázování, metricko-rytmickém systému...(kterou hemisféru že jsem to vlastně využívala?
)
Nikdo mě nevedl k samostatnému tvoření, pokud jsem měla "projevit hudební cítění", tak pouze prostřednictvím naučených skladeb, ve kterých jsem měla "procítit" dynamiku či agogiku nejen "správným způsobem", ale také pohybem těla v souladu s typem skladby. Je to až úsměvné
Psychomotorický dril spojený se sluchovou drezúrou bez využití logického myšlení.
Ruku na srdce kolegové, jsme dnes dál?
Zdraví vás
pozorovatelka Janka