Předem se omlouvám, že s vámi povedu polemiku místo diskuze. (Pokud to bude proti Netiketě, prosím moderátory o odstranění příspěvku.)
Eva Holá píše:
Jestli tomu dobře rozumím, bylo by nejlepší držet děti do 14 let mimo realitu života? Když nic jiného, nepřipadá vám to divné?
A co je REALITA? Chtěla bych, aby právě důvěrně poznaly realitu dřív než začnou prožívat tu "virtualitu".
Eva Holá píše:
Máme připravovat žáky pro život ve společnosti
Co k tomu skutečnému životu ve společnosti potřebují? Já bych řekla, že hlavně komunikaci "z očí do očí", odvahu, zodpovědnost, vůli, obětavost, pokoru, čest, morálku, úsudek, myšlení... Čeho z toho lze lépe docílit s technologií než bez ní?
Eva Holá píše:
...a budeme jim současný stav technologií tajit? O přestávkách budou využívat všechny ty vymoženosti světa a my se při hodině budeme tvářit, že nic takového neexistuje?
Držet dál od ... neznamená tvrdit, že neexistují, ale oddálit jejich nadužívání (pod tímto slovem si každý může představit něco jiného, já jsem jim nedala, chudákům, k dispozici mobil ani počítač - až v 8. třídě; dnes s ním umí vše, co ostatní - oba studují).
Eva Holá píše:
Budeme dětem zakazovat dělat kotrmelec jenom proto, že ho sami neumíme udělat? Budeme tajit hudbu, protože nemáme hudební sluch?
Proč myslíte, že odpůrce nadužívání médií a technologií dětmi do 14 let musí být nutně informační negramota? A co je nutné pro plnohodnotný život ve společnosti umět (myslím s technologiemi) - to je přece u každé profese jiné a učí se to při specializaci. Pravda, umím zacházet se sadou M.O., umím přispět do diskuze, umím vytvořit prezentaci atd., ale neumím zacházet s počítačovým tomografem nebo diagnostikou na auta. Ale myslím, že po zaučení bych to zvládla a vy taky. Stejně tak ty děti.
Nic z toho si, prosím, neberte osobně.