Není jedno, kde se naučíte plavat? Jestli sami nebo u někoho, kdo plavat a naučit plavat umí, nebo u koncesovaného mistra plavčího s certifikátem?
Na školách to bývá podobné i s jakýmkoliv software, který se ve škole (nebo firmě) používá. Ať se jedná o kancelářský balíček Office, různé evidenční software (Bakaláři, apod.), nebo i softwarovou "bižuterii" pro běžné používání PC (archivační programy ZIP, RAR, ARJ, prohlížení dokumentů .PDF v Acrobatu, práce s fotografiemi, zvuky, videem, mazání nepotřebných dat, přihlašování do sítě, používání browserů na internet, atd., atd.). Obvykle se to nějaký průkopník naučí a pak pomůže i dalším do pro ně nového software proniknout, u dobře fungujících firem nebo škol se udělá interní školení, zaškolení, případně se jednorázově pozve lektor, nebo zaškolení provede firma, která zařízení (například interaktivní tabuli, projektor, ozvučení, řízenou klimatizaci, novou telefonní ústřednu, kopírku-tiskárnu-skener, fax, nebo další technické zázraky) instaluje.
U Moodle je to obvykle totéž v bledě modrém. Někdo se to naučí a vysvětlí ostatním. Pokud je vedení školy operativní, umožní progresivnímu vyučujícímu absolvovat kurz, nebo alespoň zakoupit vhodnou literaturu a nechat ho, aby se problematikou prokousal sám, a pak ten pak pod patronací vedení školy zorganizuje interní školení, které provede a dál je ostatním k dispozici radou a pomocí, kdykoliv je to třeba a samozřejmě si vzájemně radí i další, kteří se se software už naučili pracovat a používat ho. Kooperace, spolupráce. Tím, že se někdo na něco ptá neotravuje, ale stále zkvalitňuje i znalosti rádce, protože i ten postupně přichází na věci, které před tím netušil a společně s ostatními nacházejí řešení a přivádějí používání software k dokonalosti.
|
|