Vzdělávací cíle
1. Příprava k odpovědné volbě směru a oboru dalšího vzdělávání v oblasti informatiky.
2. Schopnost k samostatnému využívání počítače k realizaci části vzdělávacích úkolů i
jiných poznávacích cílů.
Úkoly školyÚkoly školy
1. Vytvoření podmínek k poznávání vybraných problémů, pojmů a metod informatiky
jako vědní disciplíny včetně jejích nejdůležitějších uplatnění.
2. Výchova intelektuální samostatnosti, odpovědnosti za vlastní rozvoj, připravenosti
k přijímání i k řešení složených úkolů s pomocí prostředků a metod informatiky.
3. Rozvoj dovednosti skupinové práce prostřednictvím realizace skupinových projektů.Vzdělávací obsah
1. Algoritmizace a programování:
1) metodická analýza a modelování přiměřeně složených problémů a procesů
z různých oborů,
2) přehled typových algoritmů,
3) vybrané techniky projektování algoritmů a datových struktur: strukturované
programování, shora dolů, abstrakce dat, metoda postupných zpřesňování,
4) fáze analýzy algoritmů,
5) individuální i skupinová realizace programovacích projektů ve zvoleném vyšším
programovacím jazyce.Databáze:
6) základní formy organizace dat v databázích,
7) struktura relačních databází,
8) vyhledávání informací v relačních databázích pomocí dotazovacícho jazyka,
9) projektování jednoduchých relačních databází.
3. Multimedia. Počítačové sítě:
10) odborné (pružné) a vědomé využívání multimedií a tvorba vlastních
multimediálních materiálů,
11) transformace informací v různých podobách (včetně vizuální a zvukové),
12) stavba a činnost počítačových sítí,
13) tvorba i publikování vlastních materiálů na síti.4. Tendence rozvoje informatiky a jejího uplatnění.
Výsledky
1. Formulování problémové situace, její modelování a hledání řešení s uplatněním
metod informatiky.
2. Hodnocení správnosti a efektivnosti řešení a jejich testování. Tvorba dokumentace
řešení.
3. Vyhledávání informací v databázích a projektování jednoduchých databází.
4. Tvorba multimediálních prací.
5. Odborné využívání služeb počítačových sítí při práci se svými i cizími informacemi6. Plánování prací a dozor nad průběhem realizace skupinových projektů s využitím
počítačových programů.
Pozn.:
Na tomto programovém základě si pak školy vytváří svůj školní vzdělávací program.
Použité zdroje informací:
http://www.men.gov.plhttp://bip.