Upřímně nedokážu říct, jaké pocity a životní postoje mají vysloveně nadané děti. Mám ale osobní zkušenosti s tím, jak to vypadá, když máte zájem se o něco snažit, ale škola na to není "stavěná". Myslím si, že tyhle bariéry by moderní školství mělo jednoznačně odbourat, a to jak ze strany učitelů, tak ze strany dětí, protože spousta věcí začíná v rodině a "náladě" v "komunitě" dětí... Být z vesnice znamená úplně jiné životní zkušenosti a možnosti než každodennost Brna či Prahy, často začínáte v daleko menší skupince třeba na vesnické škole - (To sem úplně nepatří, ale rozhodně jsem pro to, aby děti chodily do školy nejdřív na vesnici a ne hned do města. Podle mě je lepší i průměrný učitel, který učí pět prvňáčků, než sice velmi dobrý učitel,jenž se ale má věnovat třiceti dětem.) Podle mého názoru je v téhle situaci, když se děti náhle dostanou do města a prostoru trochu ubyde, komunikace přes internet ideální. Každé médium je dobré, ale internet má tu výhodu, že primárně podporuje aktivní účast dítěte. Proto jsem pro Talnet, který může rozvíjet to, na co jinde není čas. Z hlediska většího města se totiž ten nedostatek zájmu a času nezdá tak hrozivý, jako na vesnici, jak tady straší děti. Najít někoho, kdo vám bude ochoten odpovídat na všetečné otázky, to je skoro nadlidský úkol, prakticky vás to brzo přestane bavit (a to je škoda, ne?). Když svět technologií dokáže zmenšit vzdálenosti, je toho, myslím, dobré využít. Určitě souhlasím s tím, že nejlepší je, když najdete svého průvodce neznámého a tak zajímavého světa kolem přímo na škole. Já jsem ale musela hledat jinde, a Talnet mi přišel jako skvělé místo pro novou cestu dobrodružstvím... dodnes mi to přijde nedocenitelné.
|
|