Mgr. Zdeněk Sotolář píše:
...dokažte mi na běžném pracovním dni běžného učitele na běžné škole, jak přenechávat 80% na síti. Obávám se, že je to v (této diskusi) opět jen velmi obecná fráze. Zdeněk
Představme si, že místo "na síti" (tato věta se týkala opravdu jen síťové spolupráce), řekneme na "
spolupracovnících" ...
-obsah učiva např. k tématickému okruhu -Vesmír, přírodní obraz Země- pro konkrétní třídu tvoří společně učitel Zeměpisu, Fyziky, Čj, VV, Informatiky...výstupy jsou dané ŠVP a každý z úhlu svého předmětu zapracuje konkrétní činnosti, kterými k dosažení těchto výstupů přispěje, výuku zkoordinují do stejného období. Žáci jsou potom s tématem konfrontováni z více směrů, dochází k propojení souvislostí, je více času na různé formy a metody výuky, exkurze, praktické činnosti, spolupráci (zase stejné téma
), hodnocení a sebehodnocení...Nejedná se o jednorázový projekt, ale o integrovanou tematickou výuku. Čas, který může učitel věnovat jednomu tématu, se znásobí počtem učitelů, kteří jsou schopni takto spolupracovat.
- abychom se vrátili k té síti, učitelé mohou využít formu sdíleného dokumentu a plánovat tyto aktivity současně, třeba ze svého kabinetu nebo z domova.
Že to takhle u vás funguje? Potom Vám gratuluji, u Vás ve škole učitelé spolupracují a už se to nemusí učit na žádných teambuildingových ani jiných akcích.