Návštěvník píše:
Pavlína Hublová píše:
"I když existují nějaká obecná pravidla (viz doporučené odkazy), rozhodující pro vás by měla být zpráva z OPPP. Zde by měla být přesně napsána doporučení pro práci konkrétního žáka včetně výpisu potíží, které je doporučeno tolerovat.
Jinak doporučuji spojit se se speciálním pedagogem a konkrétní informace si zjistit."
Děkuji za odpověď, možná Vás teď šokuji, ale ten speciální pedagog (začátečník) na ZŠ jsem já
. Proto sbírám informace, kde se dá. Jak jsem již psala výše, některé zprávy z PPP nejsou úplně konkrétní, je jistě na místě se informovat přímo tam (což praktikuji). Jen mě zajímají zkušenosti jiných učitelů. Např. to, co já bych považovala za specifickou chybu (např. nerespektování hranic slov ve větě, spojení dvou slov dohromady), třídní učitelka daného žáka opraví jako běžnou chybu apod.. Jsem nováček, nechci dělat vlny, proto sbírám zkušenosti z praxe od jiných. Pěkný den!
Co bych za takového spec. ped. dala! To není dělání vln, ale přesně popsaný problém žáka a pro učitele je pak mnohem lehčí odlišit specifické chybování u daného žáka, které nemá zahrnovat do hodnocení. Nesnáším obecné zprávy, které jsou jako přes kopírák, ty mi v práci vůbec nepomáhají.
K opravování diktátů:
U nás na škole se spec. chyby opravují černě nebo tužkou a ostatní chyby zeleně.
Práce s chybou:
Slovo s chybou napíše správně pod diktát pedagog, úkolem žáka je napsat zdůvodnění pravopisného jevu - pokud neví, vyvodí společně s vyučujícím.