Zdravím všechny kolegyně
.
Celková evaluace naší školy se vypracovává na období čtyř let. Ta je pak zasílána Státnímu zdravotnímu ústavu v Praze a je podmínkou pro setrvání v projektu „Mateřská škola podporující zdraví“.
Poslední evaluaci jsme prováděli na základě vyhodnocení osobních indikátorů učitelek, kdy jsme zvolili způsob hodnocení přes znaménka plus a mínus. Tzn., že podmínky označené znaménkem plus jsou naplňovány dobře a je třeba je udržovat v daném stavu, popř. je ještě vylepšovat. Podmínky označené zn. mínus nejsou optimální, nedaří se je naplňovat, tudíž je nutné se na konkrétní problémy zaměřit a postupně je odbourávat. V loňském šk. roce jsme se zaměřili i na sebereflexi učitelek, pro kterou je vypracován dotazník a jednotlivá kritéria. Toto sebehodnocení bude prováděno každoročně.
Každoročně hodnotíme pracovní (prováděcí) část školního kurikula a naplňování pěti základních oblastí MŠPZ – biologická, psychologická, interpersonální, sociálně-kulturní a environmentální.
Každé dva roky provádíme autoevaluaci školy, která nám napoví, čeho jsme již dosáhli, čeho ne a proč, kde jsme nyní a ukáže nám další cestu. Je stavěna na hlavních zásadách podporujících zdraví – od „Učitelky podporující zdraví“ až po „Spolupráci s obcí“. Každá z učitelek vyplňuje dotazník, v němž jsou uvedeny indikátory plnění jednotlivých zásad. Vyplněné indikátory jsou vyhodnoceny ředitelkou školy a na jejich základě je vypracována závěrečná hodnotící zpráva za celou školu. Ta je společně s indikátory učitelek jednak zaslána ke schválení Státnímu zdravotnímu ústavu v Praze (ten pak s námi buď prodlouží nebo zamítne další spolupráci v projektu ) a zároveň slouží nám jako inspirace pro další práci.
Vzdělávací semináře pro rodiče? Abych pravdu řekla - to mne nikdy nenapadlo. Možná to vychází z toho, že už jsme několikrát zorganizovali besedy pro rodiče s odborníky, a to na různé téma, ale vždy se tato aktivita setkala s nezájmem ( myslím ze strany rodičů ).