Ráda bych zacitovala část příspěvku, který již zazněl. Jsem zcela přesvědčena o jeho pravdivosti. Klasická výuka je sice nezastupitelná, ale často si stěžujeme na naši mládež, na její neochotu se učit, vnímat, ... Budeme muset více a více hledat cesty, JAK vyučovat.
Předmět fiktivní firma se dá propojit nejen s ekonomikou a účetnictvím, ale i s angličtinou, němčinou, hotelnictvím, cestovním ruchem až po jednotlivá řemesla (budoucí živnostníci na nástavbách a v učebních oborech).
Předmět: Co je fiktivní firmaVladimíra Hokešová píše:
Práce ve předmětu Fiktivní firma představuje - podle mého - jedinou úspěšnou budoucí formu vzdělávání. Podle mých zkušeností žáci teoretické předměty neberou moc vážně - vyučuji účetnictví, němčinu a obchodní korespondenci - a pokud chci, aby se zapojili opravdu všichni, musím pořád vymýšlet nějaké "praktické úlohy, projekty, problémové vyučování". Známe naše žáky: "Učiteli, bav mě!" (jinak spím nebo zlobím). A předmět FIF je IDEÁLNÍ - nemusí se "předvádět" jen učitel. Najednou se zjistí, že znalosti ze školního vyučování jsou k něčemu dobré - a jak chybí, když je nemám, co? Skutečný život už není jenom to něco daleko, až třeba někdy udělám maturitu, ale je sakra blízko - a teď se ukaž, studente. Většinou si ani nechtějí uříznout ostudu před schopnějšími nebo praktičtějšími kolegy, tak se najednou začnou snažit. A o to jde.