Paní učitelka působí velice příjemně, svým vystupováním se zdá být velmi blízko svým studentům (až mě překvapilo, když na diskusi zmínila, že studium VŠ zakončila v roce 1999). Velmi pěkně se mi poslouchala i její angličtina, přestože se dopustila několika drobných chyb ve výslovnosti.
1) Zajímavá pro mne byla již samotná vyučovací místnost. Na jedné straně jsem byla překvapena, že se ještě na školách využívají ve výuce jazyků klasické černé tabule a křídy, neboť bílé tabule a fixy jsou běžnou součástí výuky nejen na fakultě, ale i na základních školách, kde jsem měla možnost hospitovat či vyučovat. Na druhou stranu se mi velice líbilo využití audiovizuální techniky. Promítací plátno patří jistě k nadstandardnímu vybavení střední školy.
2) Úroveň intermediate (B2) je na kvintu gymnázia vyšší úroveň než je zpravidla běžná. To pouze dosvědčuje, že výuka jazyků na zdejším gymnáziu jistě probíhá kvalitně.
3) Hodina byla z mého pohledu zajímavá a účelná. Nejsem si však úplně jista, zdali bych tempo zvládala jako gymnaziální student. Především opakování předpřítomného a předpřítomného průběhového času na mě působilo nedostatečně. Není mi z komentářů ani samotného videa jasné, jestli šlo o opakování z minulé hodiny, nebo o připomenutí gramatiky, kterou studenti probírali v učebnici na nižší úrovni (pre-intermediate). Problematika předpřítomného času je pro českého studenta velmi náročná. Předpřítomný čas jako takový v současném českém jazyce vůbec neexistuje, naopak v angličtině patří k nejfrekventovanějším. Pomůcka založená na srovnání s vidovou opozicí je zajímavá, ale dle mého názoru ne vždy platná. Určitě však nejsem proti vysvětlování gramatiky v porovnání s češtinou (vždyť i jedna z nejkvalitnějších mluvnic angličtiny pro české studenty anglistiky „je psána „na pozadí češtiny“). V jedné z diskusí se říká, že čeští žáci jsou navyklí na přehledné tabulky a „chlívečky“ a jiný styl výuky je pro ně neefektivní. Já sama jsem přesvědčená, že pro shrnutí gramatického pravidla jsem ony pověstné tabulky nejefektivnější. Očekávala bych, že paní učitelka napíše alespoň dvě vzorové věty na tabuli a na nich demonstruje užití slovesného času a rozdíl mezi oběma typy.
4) Dále souhlasím s diskutujícími, že téma blogování bylo pro studenty poměrně vzdálené. Patrně ještě před dvěma lety by se setkalo s větším ohlasem. Musíme však vzít do úvahy, že paní učitelka je vázána učebnicí a musí v ní vykazovat nějaký postup. Sama jsem si v praxi ověřila, že školy staví svůj tématický plán na kapitolách v učebnici a příliš velké množství doplňujících materiálů může dostat učitele do potíží.Pokud mají studenti v učebnici článek napodobující blog, bylo téma zvoleno adekvátně. Není problémem učebnice, že internetové komunity se vyvíjí závratným tempem a co bylo moderní včera, je již dnes zastaralé. Pokud žáci preferují facebook (jak jsem se dozvěděli v diskusi), je nasnadě uspořádat diskusi proč preferují tento server, případně tématu využít pro procvičení psaní. Žáci by mohli například napsat recenzi či srovnání obou možností internetové prezentace.
Myslím si, že by bylo vhodnější rozdělit naplánované kroky do dvou vyučovacích hodin. Probrat v jedné hodině novou slovní zásobu a ještě poměrně těžkou gramatiku je velice náročné nejen pro učitele, ale především pro studenty.
Závěrem bych ráda řekla, že jsme projektem virtuálních hospitací nadšena. Jedná se o projekt, který obohatí jak současné aktivní učitele, tak nás, studenty učitelství.