Souhlasím a potvrzuji vše, co o Magda o notačních programech moc hezky napsala, konkrétně Sibelius, který je v češtině, je velice intuitivní a během krátké doby jej zvládne každý učitel pro vytvoření partitury i partu, stejně, jako pro své přípravy na hodiny hudební výchovy, hudební nauky,... Následně pak studenti tento program s jim vlastním kladným přístupem k výpočetní technice obecně, zvládnou bez problémů a velice rádi.
Jen malé doplnění: partituru lze vytvořit počítačovou myší, počítačovou klávesnicí, připojenou MIDI klaviaturou (nebo klávesovým nástrojem), virtuální klaviaturou nebo kytarovým hmatníkem (zajímavé při práci s interaktivní tabulí) a dále také skenováním tištěné nebo dokonce ručně psané partitury. Pro studenty velice atraktivní může také být možnost zápisu not pomocí mikrofonu (zpěv, akustický hudební nástroj,...).
Jednotlivé party program vytváří automaticky stejně, jako spoustu dalších užitečných operací s notovým zápisem. Partituru je možné přehrávat pro zpětnou kontrolu správnosti a také tato funkce dobře poslouží při vlastní kompozici, instrumentaci, aranžmá.
Výstupem může být tištěná partitura, grafický soubor (pro sdílení s těmi, kdo program Sibelius nevlastní) a také zvukový soubor, který lze dále vypálit na CD nebo převést na MP3.
Jak Magda uvedla, program Sibelius obsahuje spoustu připravených výukových materiálů - pracovních listů, od základů hudební nauky až po stupnice a kompoziční techniky.
Myslím, že notační program má své důležité místo v hudebním vzdělávání na všech stupních a typech škol především pro ty, kteří chtějí modernizovat výukové prostředky a technologie a tím udělat pro studenty výuku více zajímavější a atraktivnější s kladným dopadem na jejich uplatnění v současné praxi