Co jsem mluvil s některými o hodinových dotacích, tak v zásadě jsem zaznamenal zatím dva názory - negativní a pozitivní:
1) POZITIVNÍ
- v případě, že pedagog na ZUŠ bude v některém šk.roce mít zrovna méně žáků,
tak nyní bude mít více možností navýšení hodinových dotací, kdy bude moci učitel nabídnout žákům víc předmětů (např.jazzový klavír nebo rockovou kytaru apod.).
- důraz, který je ve výstupech v RVP ZUV kladen na komorní nebo souborovou hru, lze naplnit VE VLASTNÍCH ŠVP tím, že se každý žák kdykoli v průběhu např. 4. až 7. roč. I.stupně, zúčastní komorní nebo souborové hry, a to nejméně v jednom školním roce. To je pozitivní v tom ohledu, že pokud v některém šk.roce žák nestíhá chodit v daný den (dejme tomu na souborovou hru), může mít souborovou nebo komorní hru až v dalším školním roce (např.kdykoli mezi 4-7.roč.). Tato možnost volby se také může hodit učiteli, který bude mít mnoho žáků, a nemůže proto z důvodu naplnění úvazku v daném šk.roce dát všem žákům v určitém ročníku komorní či souborovou hru jako samostatný předmět.
- výhodou je, že žák může některé roky místo na komorní nebo souborovou hru, chodit třeba na sborový zpěv, kam může chodit téměř libovolný počet žáků.
- určitou "výhodou" je také, že pokud se mi nikam nevejdou povinně volitelné předměty které se týkají mého úvazku, může MŮJ ŽÁK na některé povinně volitelné předměty chodit K JINÝM UČITELŮM, kteří mají nedostatek žáků (např.na komorní hru kytara-flétna, klavír-housle apod., nebo do pěveckého sboru).
2) NEGATIVNÍ
- jelikož na naší škole je pro mnou vyučovaný obor zatím dostatek žáků, s kolegou v našem oboru na ZUŠ řešíme kde vezmeme ve svých plných úvazcích další čas na "povinně volitelné" předměty(minimální disponibilní dotace hodin SE MUSÍ VYČERPAT CELÁ) a které tyto předměty navíc si vytvoříme (je nutné udělat vlastní ŠVP výstupy pro každý předmět "navíc", a to i pro komorní hru...
Zajímají mne všechny postřehy a návrhy na podobné téma, kdo se nad tím zamýšlí.

PS: Mám dojem, že na tomto diskusním fóru hlavní užitek plyne POUZE z odpovědí nás lidí ze ZUŠ sobě navzájem (

neočekávejte nějaké zasvěcené odpovědi ohledně ŠVP od lidí co neučí na ZUŠ - tím myslím moderátory diskuse - ti mají za úkol (tak jako na KAŽDÉM diskusním fóru) diskusi "pouze" usměrňovat (aby nebyly vulgarity, drželo se tématu a mohou pomáhat hlavně v oblasti OVLÁDÁNÍ FUNKCÍ na tomto portálu.
