Dobrý den,
díky za odkaz na projekt, který má zřejmě za cíl podporu zavedení ŠVP na ZUŠ. Zde na portále je určitě správně
.
Prošla jsem si materiály a napadá mě k další diskusi několik komentářů a otázek:
1) Šablona pro ŠVP je asi docela fajn věc a práci usnadní, pokud člověk s počítačem spíše zápasí. Zajímalo by mne, jak to vidí praktici. Použili byste tuto šablonu?
2) Prohlédla jsem si ukázky vzdělávacích strategií a přišlo mi, že více než o tom, co chce dělat učitel (jaké zvolí prostředky, aby kompetence u žáka rozvinul), sdělují, jaké kompetence se má žáky naučit: Strategie 2 -
Pravidelnou veřejnou prezentací podporujeme u žáků techniku vystupování před lidmi, zvládání trémy, sebeprezentaci. Podporujeme sebeúctu, zdravé sebevědomí, sebekritičnost, a vyrovnávání se s neúspěchem. Vedeme žáky k zásadám společenského chování. Co je červeně, je strategie, ostatní jsou dovednosti a postoje, které chce učitel u žáka rozvinout. Obávám se, že jen se slovy :pravidelnou veřejnou prezentací" nevystačíme - co všechno učitel potřebuje dělat, aby žáky naučil skutečně tomu, co se zde píše? Zajímalo by mne, jak o tom přemýšleli autoři a co si myslí ostatní.
3) A ještě jsem koukla na aktivní slovesa - mám dojem, že jdeme na věc od konce: sloveso je přeci jen vyjádřením toho, co po žákovi chci. Určitě pak pomůže nějaký výběr, ne vždy nás napadne to pravé ořechové, ale základem je přece to, jaký to má smysl. Takže bych tu čekala nějaký odkaz na starou známou Bloomovu taxonomii cílů - tedy co po žákovi chceme - od nejjednodušších myšlenkových operací, až po ty nejsložitější - a od toho se pak odvíjí to, zda použiju zrovna sloveso "popíše", "zdůvodní" nebo "zhodnotí". Jak to vidíte?
Byla by to pěkná diskuse, díky ilovesvprvp za impuls - bylo by ale mnohem příjemnější diskutovat s někým více životným. Nechcete se registrovat a představit se nám?