Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Indikátor CJA-5-2-02.2 - AJ
PříspěvekNapsal: úte 25. led 2011 17:29:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 17. led 2011 20:53:18
Příspěvky: 3
PhDr. Jana Chládková píše:
Vítejte! Se svými žáky jsem udělala zveřejněnou ukazku standardu pro anglický jazyk. Jsem aprobovanou učitelkou Aj na 14. ZŠ v Plzni, Zábělská 25. Zde jsou naše společné postřehy: Indikátor CJA-5-2-02.2:Tapescript 1: OK, Tapescript 2: K diskusi: klíčovým slovem je umbrella, ale mohlo by být i raincoat, dítě je zmatené! Na obrázku č.3 je cloud - mrak a pro obrázky 3 a 4 není jednoznačný tapescript 3: Speaker : Is it hot outside, Kate? Kate: No, it isn´t. It´s cold today and it´s cloudy. Na obou obrázcích č. 3 a 4 je totiž zase mrak. Jestli se Vám zdá má výpověď zmatečná, tak je to na základě zmatečného zadání pro děti v 5.třídě ZŠ. Jana Chládková :(
Dobrý den, úlohu jsem tvořila já, děkuji Vám za připomínky. Úlohu jsem vyzkoušela se svými páťáky a žádný problém nenastal. Samozřejmě je možné, že obrázky nejsou úplně jasné (obrázek 3 měl znázorňovat sněžení). Jedná se však o úlohu ilustrační, úlohy testovací budou připravovat profesionálové, kteří se podobných nejasností určitě vyvarují.

Jsem ráda, že jste úlohu vyzkoušela a připomínky napsala, to je pro definitivní podobu testu velmi důležité.

Ludmila Balíková


Naposledy upravil Lenka Urbanová dne úte 25. led 2011 20:37:17, celkově upraveno 1
doplnění citace


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ANGLICKÝ JAZYK - pracovní návrh standardů
PříspěvekNapsal: stř 26. led 2011 17:33:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 26. led 2011 17:11:53
Příspěvky: 1
Ráda bych se přidala k názoru některých kolegyň. I já si myslím, že některé úkoly jsou pro žáky ZŠ příliš obtížné. Na naší škole se žáci pátého ročníku učí jen minulý čas sloves to be a to have, ostatní slovesa probíráme až na druhém stupni.
V testu pro žáky devátých ročníků (ten se týká mých žáků, protože učím na druhém stupni) jsou některé úkoly nejasné. Také si myslím, že v článku o mladém sportovci není jasná otázka č.2 (v textu jsem se nedočetla, zda sportuje v úterý). Článek o Draculovi je podle mého názoru dost složitý.
Na naší škole máme třídy s rozšířenou výukou jazyků. Myslím si, že většina žáků z těchto tříd by test zvládla dobře. U žáků z běžných tříd si ale jistá nejsem.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ANGLICKÝ JAZYK - pracovní návrh standardů
PříspěvekNapsal: stř 26. led 2011 17:59:17 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3433
Vážení kolegové!
Prosím, nenechte se rušit v debatě. Dovolte jen opakování pro případné nové příchozí, ale snad i pro všechny, kdo fórum pravidelně sledují.
Přijměte naše srdečné díky za příspěvky, které jste během prvního týdne této diskuze vložili to fóra, díky za váš čas i úsilí!
Čteme, pravidelně sbíráme vaše reakce a předáváme nejen pracovním skupinám, ale i vedení MŠMT a VÚP. Jste slyšet. Ostatně někteří členové pracovních skupin tu s námi spolupracují, díky patří také jim! Věřím, že vaše názory pracovním skupinám významně pomáhají!
V tomto tématu jste se často pozastavovali nad tím, že testové úlohy se vám jeví jako příliš obtížné, pro 5. i pro 9. ročník. Vyjadřovali jste se k testování na počítačích - někteří se obáváte, že na školách nemusí být dostatečné množství počítačů, že školy nemusí mít stejnou míru zkušeností s počítačovým testováním, upozorňujete na problém s poslechovými úlohami. Ještě jednou děkujeme!
Díky i všem, kteří téma jen četli, věříme, že se někteří teprve připojí. Přestože se vám zdá, že byste se svým příspěvkem opakovali, napište. Mohutnost vašeho společného hlasu je také podstatná!
Ráda bych připomněla, že důležité informace k tomuto tématu jsou hned v prvním příspěvku >> TADY <<. Najdete tam informace, pokyny, ale hlavně přílohu s ukázkou standardů a jednoduchou anketu!
Pro jistotu zopakuji otázky, na které se primárně ptáme:
1. Jsou navržené indikátory srozumitelné?
2. Je způsob zpracování standardů přehledný?
3. Jsou indikátory dostatečnou konkretizací RVP ZV? (Dokážete si k jednotlivým indikátorům představit konkrétní učební aktivity?)
4. Mohou ilustrační úlohy sloužit k lepšímu pochopení indikátorů (konkretizací RVP ZV)?
5. Může výsledky žáků 5. a 9. ročníků v testování zkreslit skutečnost, že bude (chystané) testování probíhat na počítačích, tj. elektronicky?

Garantka tohoto tématu a vedoucí pracovní skupiny pro anglický jazyk Štěpánka Legemzová v diskuzi komentovala vaše dotazy, v tématu se objevily příspěvky i od dalších členů pracovní skupiny. Je z nich znát, jak důležité jsou pro ně vaše názory.
Štěpánka Legemzová píše:
Standardy mají sloužit k definici minimálního učiva právě proto, aby ho zvládli všichni žáci, tzn. učivo nebylo jen odučené, ale dostatečně procvičené a zažité. Nesnažíme se o zmatení a přetížení žáků ani o razantní změny v ŠVP, která sotva začala být životaschopná.
Musím podotknout, že pracovní skupina JE složena právě z tvz. obyčejných učitelů, kteří indikátory formulují a ilustrují úlohami. Avšak i v naší skupině se na některé problémy názory liší, např. na použití již několikrát zmíněného minulého času, proto jsme rádi za připomínky Vaše a dalších učitelů. Děkujeme a jistě je budeme brát v potaz.
Štěpánka Legemzová píše:
Dosud jsme se v naší pracovní skupině zaměřovali převážně na zpracování srozumitelných indikátorů. Ráda bych tedy zopakovala otázku z úvodu diskuse Jsou indikátory dostatečnou konkretizací RVP ZV? Zajímá nás, zda je rozpracování jednoho očekávaného výstupu na více indikátorů pro učitele užitečné, zda jim to pomůže lépe porozumět, jaké dovednosti žáka se za někdy velmi obecnými výstupy v RVP ZV skrývají. A dále, zda si myslíte, že je třeba k indikátorům dokládat ilustrační úlohy viz 4. otázka Mohou ilustrační úlohy sloužit k lepšímu pochopení indikátorů (konkretizací RVP ZV)?

Zajímají nás ale i vaše názory na jiné otázky. Pokud by se váš příspěvek nehodil do tohoto tématu, pokuste se vybrat si některé vhodné téma v celém >> diskuzním fóru ke standardům základního vzdělávání <<, případně založte nové téma. Moderátoři ochotně pomohou, bude-li třeba.

Pokračujeme tedy druhým týdnem diskuze! Vítejte!

Lenka, moderátor fóra

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor
Inovujeme Metodický portál RVP.CZ - inovujeme.rvp.cz.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ANGLICKÝ JAZYK - pracovní návrh standardů
PříspěvekNapsal: čtv 27. led 2011 7:21:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. led 2011 13:22:27
Příspěvky: 8
Lenka Bukalová píše:
Ráda bych se přidala k názoru některých kolegyň. I já si myslím, že některé úkoly jsou pro žáky ZŠ příliš obtížné. Na naší škole se žáci pátého ročníku učí jen minulý čas sloves to be a to have, ostatní slovesa probíráme až na druhém stupni.
V testu pro žáky devátých ročníků (ten se týká mých žáků, protože učím na druhém stupni) jsou některé úkoly nejasné. Také si myslím, že v článku o mladém sportovci není jasná otázka č.2 (v textu jsem se nedočetla, zda sportuje v úterý). Článek o Draculovi je podle mého názoru dost složitý.
Na naší škole máme třídy s rozšířenou výukou jazyků. Myslím si, že většina žáků z těchto tříd by test zvládla dobře. U žáků z běžných tříd si ale jistá nejsem.

Dobrý den, také vám, paní Bukalová, děkuji za příspěvek. Jsem členka pracovní skupiny, ale zároveň řadová učitelka na základní škole, tak vím dobře, jaká je situace přímo na "bojišti". Už jsem se podobně vyjádřila k jinému příspěvku se stejným názorem, pokud tzv. pass level u těchto testů nemá být nastavena příliš nízko a pokud by učitel měl být schopen na tyto testy připravit většinu populace (bojím se použít spojení "celou populaci"), bude nutné obsah gramatiky upravit dle reality. Uvědomuji si také, že gramatika není jedinou problémovou oblastí.
Zdraví vás
Petra Lexová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ANGLICKÝ JAZYK - pracovní návrh standardů
PříspěvekNapsal: čtv 27. led 2011 20:06:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. led 2011 19:39:58
Příspěvky: 2
Lenka Bukalová píše:
Ráda bych se přidala k názoru některých kolegyň. I já si myslím, že některé úkoly jsou pro žáky ZŠ příliš obtížné. Na naší škole se žáci pátého ročníku učí jen minulý čas sloves to be a to have, ostatní slovesa probíráme až na druhém stupni.
V testu pro žáky devátých ročníků (ten se týká mých žáků, protože učím na druhém stupni) jsou některé úkoly nejasné. Také si myslím, že v článku o mladém sportovci není jasná otázka č.2 (v textu jsem se nedočetla, zda sportuje v úterý). Článek o Draculovi je podle mého názoru dost složitý.
Na naší škole máme třídy s rozšířenou výukou jazyků. Myslím si, že většina žáků z těchto tříd by test zvládla dobře. U žáků z běžných tříd si ale jistá nejsem.


Dobrý den,
jsem členkou realizačního týmu a ráda bych Vám podala vysvětlení k článku o mladém sportovci. V článku sice není uvedeno konkrétně, který sport dělá v úterý, ale na tuto otázku nám odpovídá poslední věta článku, která říká, že jezdí do školy na kole každý den, kromě neděle. Jízda na kole mezi sporty určitě patří. Ani v učebnicích ani v testech nebývá vždy odpověď v textu přesně ve znění otázky. Žák si musí text přečíst až do konce a porozumět mu. Ale tak, jak už i mé kolegyně psaly, testy bude vytvářet firma, která určitě ke tvorbě testů a výběru textů přistoupí profesionálněji.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ANGLICKÝ JAZYK - pracovní návrh standardů
PříspěvekNapsal: úte 01. úno 2011 9:14:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 08. pro 2009 7:16:10
Příspěvky: 25
1. stupeň – 2. období (5. ročník)
Učivo: Základní gramatické struktury a typy vět: Neměl bych nic ani proti minulému času, pokud bude umožněno dedukovat správné řešení podobně jako v dopise v části psaní, kde žáci při případné ignoraci „would“ a „could“ dojdou k správnému řešení. U pravidelných sloves by žáci problém mít neměli.
Poslech: bez poznámek. Jen bych doporučoval poslech zopakovat.
Čtení: V textu bych doporučil změnit „…on Thursday evenings he plays on a football team.“ na „…on Thursday evenings he plays in (nebo „with“ a football team.“)
Cvičení: Ve cvičení 2 bych doporučoval změnit „John doesn’t sport ______?“ za „John doesn’t do any sport ______?“
Ve cvičení 3 v tabulce na 2. řádku doporučuji změnit „He sports…“ na „He does some sport…“
Psaní: Dopis: bez poznámek: “would” a “could” by nemělo žákům činit větší potíže, protože slova “happy” a “come” jsou ve větě dostatečně návodná.
Celkově pro 1. stupeň: Myslím, že obavy z náročnosti jsou zbytečné a i tolik diskutovaný minulý čas i řadové číslovky bych v testech ponechal, není to nesmysl a mají tam své opodstatnění.
2. stupeň (9. ročník)
Čtení: V tvrzeních za článkem o Drakulovi: Tvrzení č. 2 – Doporučuji opravit „in a novel“ na „in the novel“. Mluví-li se v textu o konkrétním románu, bude to pro žáky pochopitelnější. Použití neurčitého členu by mohlo být zavádějící.
Poslech: bez poznámek. Jen bych doporučoval poslech zopakovat.
Psaní: V řešení chybí možná formulace otázky na čas: What time is the film on?
Návrh a ukázky pro 2. stupeň jsou podle mého názoru naprosto přiměřené požadovanému výstupu na úrovni A2. Někteří diskutující vyjadřují pochyby nad použitím některých gramatických jevů, které se u nich ve škole neučí. Bude samozřejmě záležet na formulacích textů a cvičení, aby mohli žáci správné odpovědi dedukovat ještě podle jiných indicií než jen podle gramatického jevu.
Moc doporučuji všem, aby se seznámili s ukázkami Cambridgeských zkoušek (na 1. stupni Movers, Flyers a na 2. stupni KET a PET), ve kterých jsou běžně gramatické jevy, které děti ve škole neprobíraly. Problém s tím však nemají, protože úkoly jsou formulovány tak, aby k řešení mohly dojít i dedukcí podle některé další indicie.
Také, jako některé diskutující, by mě zajímalo, kdo bude test zadávat. Přimlouval bych se za to, aby testy ve škole zadával někdo jiný, než vyučující. Také bych preferoval papírovou formu místo testů na počítači.
Dále předpokládám, že testy projdou odbornou jazykovou korekturou, aby v nich nebyly chyby nebo nejasnosti jako v současných ukázkách. :)


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ANGLICKÝ JAZYK - pracovní návrh standardů
PříspěvekNapsal: úte 01. úno 2011 14:38:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 01. úno 2011 14:29:05
Příspěvky: 1
1. Navrhované indikátory jsou srozumitelné.
2. Způsob zpracování stadardů je přehledný.
3. Ano. Dokážeme si představit konkrétní aktivity.
4. Mohou. Jejich výběr musí být velmi dobře uvážený.
5. Výsledek testování může být zkreslen různou úrovní počítačové gramotnosti žáků, zvláště v 5. ročníku. Roli může hrát nedostatečná vybavenost škol počítači, problém by mohl nastat ve volném psaní a při poslechu.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ANGLICKÝ JAZYK - pracovní návrh standardů
PříspěvekNapsal: úte 01. úno 2011 16:41:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 21. kvě 2010 6:21:00
Příspěvky: 90
Opakovala bych se - volné psaní si v angličtině v 5.ročníku neumím představit. O minulém čase v 5.ročníku už byla řeč a děkuji, že se nad tím zamýšlíte. Bojím se totiž, že zařazení takových úloh (byť by mělo jít o úmyslné "vyniknutí" těch nejnadanějších) zneklidní učitele a rodiče (naše škola je špatná, protože to neučí). Mělo by jit o testování toho, co má zvládnout (téměř) všichni.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: ANGLICKÝ JAZYK - pracovní návrh standardů
PříspěvekNapsal: čtv 03. úno 2011 13:49:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 07. pro 2010 17:41:34
Příspěvky: 12
Mgr. Norbert Tlustý píše:
1. stupeň – 2. období (5. ročník)
Učivo: Základní gramatické struktury a typy vět: Neměl bych nic ani proti minulému času, pokud bude umožněno dedukovat správné řešení podobně jako v dopise v části psaní, kde žáci při případné ignoraci „would“ a „could“ dojdou k správnému řešení. U pravidelných sloves by žáci problém mít neměli.
Poslech: bez poznámek. Jen bych doporučoval poslech zopakovat.
Čtení: V textu bych doporučil změnit „…on Thursday evenings he plays on a football team.“ na „…on Thursday evenings he plays in (nebo „with“ a football team.“)
Cvičení: Ve cvičení 2 bych doporučoval změnit „John doesn’t sport ______?“ za „John doesn’t do any sport ______?“
Ve cvičení 3 v tabulce na 2. řádku doporučuji změnit „He sports…“ na „He does some sport…“
Psaní: Dopis: bez poznámek: “would” a “could” by nemělo žákům činit větší potíže, protože slova “happy” a “come” jsou ve větě dostatečně návodná.
Celkově pro 1. stupeň: Myslím, že obavy z náročnosti jsou zbytečné a i tolik diskutovaný minulý čas i řadové číslovky bych v testech ponechal, není to nesmysl a mají tam své opodstatnění.
2. stupeň (9. ročník)
Čtení: V tvrzeních za článkem o Drakulovi: Tvrzení č. 2 – Doporučuji opravit „in a novel“ na „in the novel“. Mluví-li se v textu o konkrétním románu, bude to pro žáky pochopitelnější. Použití neurčitého členu by mohlo být zavádějící.
Poslech: bez poznámek. Jen bych doporučoval poslech zopakovat.
Psaní: V řešení chybí možná formulace otázky na čas: What time is the film on?
Návrh a ukázky pro 2. stupeň jsou podle mého názoru naprosto přiměřené požadovanému výstupu na úrovni A2. Někteří diskutující vyjadřují pochyby nad použitím některých gramatických jevů, které se u nich ve škole neučí. Bude samozřejmě záležet na formulacích textů a cvičení, aby mohli žáci správné odpovědi dedukovat ještě podle jiných indicií než jen podle gramatického jevu.
Moc doporučuji všem, aby se seznámili s ukázkami Cambridgeských zkoušek (na 1. stupni Movers, Flyers a na 2. stupni KET a PET), ve kterých jsou běžně gramatické jevy, které děti ve škole neprobíraly. Problém s tím však nemají, protože úkoly jsou formulovány tak, aby k řešení mohly dojít i dedukcí podle některé další indicie.
Také, jako některé diskutující, by mě zajímalo, kdo bude test zadávat. Přimlouval bych se za to, aby testy ve škole zadával někdo jiný, než vyučující. Také bych preferoval papírovou formu místo testů na počítači.
Dále předpokládám, že testy projdou odbornou jazykovou korekturou, aby v nich nebyly chyby nebo nejasnosti jako v současných ukázkách. :)


Dekuji za Vasi reakci a za zevrubnou analyzu uloh. Mohu vas ujistit, ze ulohy prochazi neustalou kontrolou a nektere Vami zminovane formulace jsme jiz upravili. Ale napr. formulace He plays on a football team je navrzena nekolika nezavislymi rodilymi mluvcimi. Jiste ale budeme pracovat na tom, aby se ve vyslednem dokumentu zadne chyby obsahove ani jazykove nevyskytly. Tesi me vas pozitivni pristup k uloham a pochopeni pouziti gramatickych jevu jako prostredku k porozumeni, ne jako predmet testovani. A dekuji take za porovnani s testy YLE. Pokud se vratime od uloh zpet k indikatorum, zajimalo by me, zda se vam zdaji dostatecne konkretizovane a pro vyucujici napr. na vasi skole vyuzitelne v jejich praci. Dekuji


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Angličtina na praktické škole
PříspěvekNapsal: sob 05. úno 2011 10:20:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 05. úno 2011 10:17:10
Příspěvky: 16
Praktická škola a angličtina
Vidím problém v testování anglického jazyka na praktických školách.Pro nás nejsou skoro žádné učebnice.Školy mají možnost pracovat s růzými učebnicemi,třeba i základkovými.Potom ale slovní zásoba v jedné škole nemusí odpovídat slovní zásobě na škole jiné.Ano,RVP mají daná témata(škola,rodina),ale suma slovíček může být zcela odlišná.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 82 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: