Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 84 ]  Přejít na stránku: 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: OSTATNÍ VZDĚLÁVACÍ OBORY - pracovní návrh standardů
PříspěvekNapsal: stř 12. led 2011 15:23:34 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3062
Veřejná diskuse k ukázce standardů v ostatních vzdělávacích oborech

Zveřejněné ukázky jsou pracovním materiálem, který byl hotov k 17.1.2011, s drobnými úpravami technického rázu v počátku diskuze.

Předkládáme Vám k diskusi ukázky podoby standardů v ostatních vzdělávacích oborech, které jsou vloženy jako přílohy tohoto vstupního příspěvku. O tom, proč byla zahájena práce na standardech, se můžete dočíst více v Úvodní informaci. Některé technické informace jsou také umístěny v tématu Účel a pokyny. Testování v ostatních vzdělávacích oborech bude probíhat cyklicky v různých letech.

Po seznámení s podobou standardů bychom rádi od Vás získali odpověď především na následující otázky:
1. Jsou navržené indikátory srozumitelné?
2. Je způsob zpracování standardů přehledný?
3. Jsou indikátory dostatečnou konkretizací RVP ZV? (Dokážete si k jednotlivým indikátorům představit konkrétní učební aktivity?)
4. Mohou ilustrační úlohy sloužit k lepšímu pochopení indikátorů (konkretizací RVP ZV)?
5. Může výsledky žáků 5. a 9. ročníků v testování zkreslit skutečnost, že bude (chystané) testování probíhat na počítačích, tj. elektronicky?


Pro vyhodnocení diskuse jsou pro nás důležité Vaše názory. Proto bychom byli velmi rádi, kdybyste svou volbu v anketě doplnili diskusním příspěvkem v tomto tématu. Prosíme Vás tedy:
  • Vyplňte kratičkou anketu (odkaz na ni je na konci tohoto příspěvku). Můžete volit jednu z možností ano - ne - nelze rozhodnout.
  • Reagujte na výše uvedené otázky přímo zde ve fóru. Nejsnáze to učiníte tak, že kliknete na Odpovědět vlevo nad tímto příspěvkem. Po napsání svého názoru nezapomeňte odeslat.

Mimo doplnění své volby můžete také klást otázky týkající se zveřejněné ukázky. V průběhu celé diskuze bude odbornou garantkou tohoto tématu PhDr. Romana Lisnerová ze Základní a mateřské školy Praha - Slivenec. Stojí také v čele pracovní skupiny na MŠMT, která standardy vytváří.
Členy skupiny jsou:
PhDr. Romana Lisnerová, ZŠ a MŠ, Praha - Slivenec (vedoucí);
PaedDr. Markéta Pastorová, VÚP Praha (koordinátor za VÚP)
Mgr. Jiří Havelka, ZŠ
RNDr. Pavel Nezval, ZŠ Blansko
Mgr. Marek Pabjan, ZŠ Kosmonautů, Ostrava - Zábřeh
Mgr. Tomáš Pavlas, Gymnázium Rumburk
Mgr. Svatopluk Pohořelý, MŠMT
Mgr. Jiří Trunda, ZŠ Londýnská, Praha
Mgr. Hana Vellanová, ZŠ Planá nad Lužnicí
Mgr. Aleš Vyvial, ZŠ Brušperk

Do ankety se dostanete kliknutím na tento odkaz: >>anketa k veřejné diskuzi k ukázkám standardů v ostatních vzdělávacích oborech.<< Označte své volby a pak klikněte na tlačítko Odeslat.

Vřele děkujeme za vaši účast v diskuzi!

Lenka Urbanová a Tomáš Pavlas, moderátoři


Přílohy:
ukazka standardu zemepis.pdf [261.45 KiB]
803 krát
ukazka standardu vytvarna vychova.pdf [263.6 KiB]
600 krát
ukazka standardu dejepis.pdf [266.48 KiB]
1312 krát
ukazka standardu prirodopis.pdf [270.66 KiB]
1305 krát
ukazka standardu vychova k obcanstvi.pdf [263.08 KiB]
1028 krát
ukazka standardu vychova ke zdravi.pdf [294.32 KiB]
898 krát
priloha ukazky standardu vytvarna vychova.pdf [377.75 KiB]
828 krát
Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: OSTATNÍ VZDĚLÁVACÍ OBORY - pracovní návrh standardů
PříspěvekNapsal: pon 17. led 2011 23:15:48 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. lis 2007 20:20:52
Příspěvky: 961
Prošel jsem si dějepis, občanku a výchovu ke zdraví. Zkonfrontoval s RVP - ZV a zjistil jsem, že tam jsou přesně opsané výstupy z RVP, jen rozpracované na dílčí výstupy. Nechápu smysl takovýchto standardů, když se rovnají výstupům. A kde jsou rozpracovány kompetence? Jako základní cíle základního vzdělávání (RVP - 3.2) se uvádí např. umožnit žákům osvojit si strategie učení ... Například: porozumí grafu a vysvětlí ho, napíše osnovu z daného textu atd. To nebudeme do standardů zahrnovat? Pokud tam budou opsané výstupy, povede to k tomu, že učitelé nebudou rozvíjet nic jiného než právě tyto výstupy z oborů. A jsme tam, kde jsme byli před reformou.

_________________
Zdraví Jenda


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: OSTATNÍ VZDĚLÁVACÍ OBORY - pracovní návrh standardů
PříspěvekNapsal: pon 17. led 2011 23:42:33 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 669
STANDARD
D-9-1-02.2 vysvětlí, k čemu slouží muzea, galerie, knihovny a archivy

VZDĚLÁVACÍ PROGRAM ZÁKLADNÍ ŠKOLA s. 178
Co by měl žák umět
– vysvětlit cíl a způsob poznávání historie, poslání a hlavní úkoly archivů, muzeí, knihoven, galerií

Vidíte ten obrovský skok kupředu?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: OSTATNÍ VZDĚLÁVACÍ OBORY - pracovní návrh standardů
PříspěvekNapsal: úte 18. led 2011 0:23:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. led 2011 0:22:22
Příspěvky: 1
Musí se dětem ve školách do hlav rvát "globální oteplování"?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: OSTATNÍ VZDĚLÁVACÍ OBORY - pracovní návrh standardů
PříspěvekNapsal: úte 18. led 2011 7:08:55 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3062
Vážení kolegové, díky za odpovědi! Obávám se ale, že z některých odpovědí nelze dobře vyčíst argumenty, které by bylo možné použít k další práci. Byli bychom za ně rádi.
A předem děkujeme!
Lenka

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: OSTATNÍ VZDĚLÁVACÍ OBORY - pracovní návrh standardů
PříspěvekNapsal: úte 18. led 2011 11:56:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 29. říj 2009 17:20:26
Příspěvky: 444
Standard pro Informatiku nebude?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: OSTATNÍ VZDĚLÁVACÍ OBORY - pracovní návrh standardů
PříspěvekNapsal: úte 18. led 2011 12:04:32 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3062
Janku, podobně se táže David Hawiger ZDE.

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: OSTATNÍ VZDĚLÁVACÍ OBORY - pracovní návrh standardů
PříspěvekNapsal: úte 18. led 2011 12:56:26 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 669
Budou nějaké standardy také pro klíčové kompetence?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: OSTATNÍ VZDĚLÁVACÍ OBORY - pracovní návrh standardů
PříspěvekNapsal: úte 18. led 2011 14:22:55 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3062
Drobná moderátorská odbočka pro vás: ke klíčovým kompetencím a "ostatním" předmětům se vyjadřuje Dominik Dvořák ZDE.
Pro úplnost cituji relevantní část:
Dominik Dvořák píše:
... Standardy "ve čtvrtém koši" nejsou zpracované stejně podrobně jako ukázky z jiných předmětů.
Ostatní předměty mají od začátku těžké postavení. Tvůrcům návrhu bylo jasné, že je není možno testovat ve stejném rozsahu jako češtinu nebo matematiku (tolik testů žádný systém neutáhne). Na druhou stranu vypustit je z testování by byl signál, že jsou druhořadé. A tak se hledalo řešení, jak dostat do "čtvrtého" testu nikoli detaily vhodné pro televizní soutěž, ale základní oborové dovednosti. Představa řešení v této oblasti je zatím nejvolnější, diskutují se různé možnosti (např. postupně střídat testy zaměřené na některou oblast učiva, tedy např. na přírodní vědy, na společenskovědní učivo apod., aby byla důkladně zmapována úroveň znalostí a dovedností). Hledání koncepce ovlivnilo podobu výsledku v této oblasti ještě více než v jiných předmětech. Každá dobrá rada nebo zkušenost budou vítány.
D. Dvořák


A teď zpět k tématu...

_________________
Lenka Urbanová, hlavní moderátor


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: OSTATNÍ VZDĚLÁVACÍ OBORY - pracovní návrh standardů
PříspěvekNapsal: úte 18. led 2011 14:27:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 18. led 2011 10:49:02
Příspěvky: 257
Ano, neumím vložit příspěvek do diskuse tam, kam patří. Asi by opravdu měly vzniknout i ty standardy pro ICT, po kterých tu kolegové volají, i když pro mne je asi pozdě. Pokouším se v odkazovaném příspěvku vysvětlit i další otázku k ostatním vzdělávacím oblastem.
Omlouvám se a děkuji moderátorce, že pochopila mou nekompetenci. D. D. ;)


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 84 ]  Přejít na stránku: 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: