Romana Lisnerová píše:
Vyjádření příspěvku pana Sotoláře: jsme si vědomi toho, že ukázky zpracování evaluačních standardů obsahují citace očekávaných výstupů z RVP ZV. Jde o záměr, neboť při tvorbě standardů je potřebné vycházet ze závazného kurikula, kterým RVP ZV je. Evaluovat se budou dovednosti a vědomosti, kterých žáci dosáhli prostřednictvím naplnění již zmíněných výstupů. V tabulkách ukázek standardů je proto vždy uveden očekávaný výstup a hned pod ním indikátor (ukazatel kvality) - požadovaná úroveň dosažených dovedností a vědomostí žáků v rámci daného výstupu. Následuje ukázka možné úlohy, kterou by mohli žáci v rámci zjišťování výsledků řešit.
Mě osobně by zajímalo, jaký máte názor na uvedený způsob zpracování standardu - zda je struktura vhodná, zda navrhujete doplnění či vypuštění některých údajů, apod.
Na doplnění informací uvádím, že jde o pracovní materiál, který bude možné upravovat mimo jiné i na základě výsledků této diskuse.
Romana Lisnerová
Pokud se tedy máme bavit o možné formě standardů,tak lze říct, že je tomu rozumět. Čemu ale nerozumím, to je fakt, proč se nepředloží komplikovanější výstupy,u nichž by bylo zřejmé, kam to spěje. Ukázka z již několikrát citovaného dějepisu (promiňte,ale je to můj obor) je natolik pedagogicky primitivní,že lze jen očekávat reakce podobné těm Zdeňkovým. Vážení kolegové, naběhli jste si.
Opravdu nechci jen kritizovat, snažím se tomu jít naproti,ale i mně se to zdá ušité poněkud horkou jehlou.
K poznámce :
Žák by měl uvést prameny obrazové, hmotné, písemnéZa základní hrubou klasifikaci pramenů považuji rozdělení na prameny psané a nepsané (hmotné), prameny obrazové patří do těch nepsaných(hmotných). V tomto kontextu chci říct, že by případná poznámka (jakési správné řešení) měla být zformulována jasně, směřuje-li to k testování.
Pokud se podívám na poznámku k druhému indikátoru :
Žák by měl uvést jako instituce –
galerie, muzea, archivy., vůbec mi to nekoresponduje s indikátorem
D-9-1-02.2 vysvětlí, k čemu slouží muzea, galerie, knihovny a archivyA kam směřuji? Poznámky tohoto druhu by tam neměly být, nebo by měly být naprosto přesné a jednoznačné.
Také mi úplně nesedí
ilustrační úloha,ale to je opět dáno výběrem výstupu. Mám totiž obavu, že pokud budou ve standardech ilustrační úlohy formulovány takto, povede to nutně do pedagogické minulosti. Přestože jsem dějepisář,tak to bych si fakt nepřála.