Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Jak zjišťovat dosažení standardu?
PříspěvekNapsal: sob 11. pro 2010 21:03:56 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 07. črc 2010 7:04:19
Příspěvky: 349
Systém v diskuzích samozřejmě chybí, protože reagujeme právě nyní na dané téma, které se vyvíjí podle diskutujících. A také proto, že nás toho spousta trápí.
Ale spíše hovoříme o tom, že systémové vedení se vyhýbá zásadním krokům nadřízených orgánů ( potažmo MŠMT). Nestačí sepsat plán práce. Ovšem to víme a vnímáme téměř všichni.
Jestli existuje pracovní skupina, pak by měl mít každý v takové skupině odpovědnost za určitou oblast, předložit ji k diskuzi, tuto diskuzi důsledně řídit, analyzovat, výsledky a závěry předložit...... Jsem naivní?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jak zjišťovat dosažení standardu?
PříspěvekNapsal: pon 13. pro 2010 19:35:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. čer 2009 21:09:00
Příspěvky: 1230
PaedDr. Karel Tomek píše:
Cituji: ....základem kvalitní produkce čehokoli, tedy i vzdělanosti, není zpětná restrikce na základě vyhodnocení počtu zmetků, nýbrž dobrý projekt, kvalitní materiál, špičkové řízení a organizace práce a také kvalitní a zainteresovaný zaměstnanec.....

Tohle je naprosto výstižně řečeno. Výstupní kontrola má smysl na konci kvalitně řízeného a dobře zajištěného procesu. Všechny zdroje (materiální, finanční, lidské, informační) jsou včas a v potřebné kvalitě na těch místech, kde mají být. Samotná kontrola výstupu kvalitní zdroje ani jejich řízení nenahradí.

Souhlasím, spoléhat na to, že testy pozdvihnou kvalitu výsledků žáků sice vypadá lákavě ale v zahraničí se tento trend například nepotvrzuje. Ale dosažení standardu bychom si nicméně asi chtěli nějak ověřovat, nebo ne? Jak?

Jana Blažková píše:
Systém v diskuzích samozřejmě chybí, protože reagujeme právě nyní na dané téma, které se vyvíjí podle diskutujících. A také proto, že nás toho spousta trápí.
Ale spíše hovoříme o tom, že systémové vedení se vyhýbá zásadním krokům nadřízených orgánů ( potažmo MŠMT). Nestačí sepsat plán práce. Ovšem to víme a vnímáme téměř všichni.
Jestli existuje pracovní skupina, pak by měl mít každý v takové skupině odpovědnost za určitou oblast, předložit ji k diskuzi, tuto diskuzi důsledně řídit, analyzovat, výsledky a závěry předložit...... Jsem naivní?

Myslím, Jano, že nejste. Anebo jsme dvě ;) . Ale už myslím pan Werich říkal, že jednoduché věci jsou geniální.

_________________
Lucie Slejšková
EDUin
www.eduin.cz, www.rodicevitani.cz


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Jak zjišťovat dosažení standardu?
PříspěvekNapsal: čtv 16. pro 2010 20:02:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. čer 2009 21:09:00
Příspěvky: 1230
Lucie Slejšková píše:
Souhlasím, spoléhat na to, že testy pozdvihnou kvalitu výsledků žáků sice vypadá lákavě ale v zahraničí se tento trend například nepotvrzuje.


Je legrace citovat sebe sama, ale v článku B. Brdičky, který uvádí některé závěry OECD k PISA 2009, se potvrzuje, že v zahraničí se skutečně neukázala souvislost mezi zavedením plošného testování a zlepšením vzdělávacích výsledků žáků: "Nelze prokázat ani vliv existence plošného testování. Mezi zeměmi, které ho používají, a zeměmi, které ho nepoužívají, není ve výsledcích statisticky významný rozdíl."

A ještě - po dnešním kulatém stole SKAV s názvem Plošné testování - cesta vpřed, nebo vzad, kde hovořila Jana Straková, Oldřich Botlík, Erika Mechlová a Dominik Dvořák, se mi ujasnilo několik věcí:
  • testy dokáží ověřovat jen úzkou část dovedností žáků - z toho vyplývá, že učitelé musí dostat k ověření dosažení standardu další nástroje, mnohem více "soft", než jsou testy, které by dokázaly měřit pokrok dětí,
  • pokud to tak nebude, pak si možná MŠMT představuje standardy jako seznamy znalostí a maximálně některých dovedností, které lze skutečně jednoduše otestovat, a učitelé na ně budou připravovat své žáky, čímž se významně sníží úroveň vzdělávání,
  • uvědomujeme si málo, jak složité je kvalitní vyhodnocení testů, které testují i dovednosti, a také to, že učitelé nebyli a nejsou trénováni v tom, aby rozuměli zjištěným výsledkům.

_________________
Lucie Slejšková
EDUin
www.eduin.cz, www.rodicevitani.cz


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: