PaedDr. Karel Tomek píše:
Cituji: ....základem kvalitní produkce čehokoli, tedy i vzdělanosti, není zpětná restrikce na základě vyhodnocení počtu zmetků, nýbrž dobrý projekt, kvalitní materiál, špičkové řízení a organizace práce a také kvalitní a zainteresovaný zaměstnanec.....
Tohle je naprosto výstižně řečeno. Výstupní kontrola má smysl na konci kvalitně řízeného a dobře zajištěného procesu. Všechny zdroje (materiální, finanční, lidské, informační) jsou včas a v potřebné kvalitě na těch místech, kde mají být. Samotná kontrola výstupu kvalitní zdroje ani jejich řízení nenahradí.
Souhlasím, spoléhat na to, že testy pozdvihnou kvalitu výsledků žáků sice vypadá lákavě ale v zahraničí se tento trend například nepotvrzuje. Ale dosažení standardu bychom si nicméně asi chtěli nějak ověřovat, nebo ne? Jak?
Jana Blažková píše:
Systém v diskuzích samozřejmě chybí, protože reagujeme právě nyní na dané téma, které se vyvíjí podle diskutujících. A také proto, že nás toho spousta trápí.
Ale spíše hovoříme o tom, že systémové vedení se vyhýbá zásadním krokům nadřízených orgánů ( potažmo MŠMT). Nestačí sepsat plán práce. Ovšem to víme a vnímáme téměř všichni.
Jestli existuje pracovní skupina, pak by měl mít každý v takové skupině odpovědnost za určitou oblast, předložit ji k diskuzi, tuto diskuzi důsledně řídit, analyzovat, výsledky a závěry předložit...... Jsem naivní?
Myslím, Jano, že nejste. Anebo jsme dvě

. Ale už myslím pan Werich říkal, že jednoduché věci jsou geniální.