Mgr. Zdeněk Sotolář píše:
ČJL-9-1-10: RVP: žák využívá poznatků o jazyce a stylu ke gramaticky i věcně správnému písemnému projevu a k tvořivé práci s textem nebo i k vlastnímu tvořivému psaní na základě svých dispozic a osobních zájmů.
Indikátor ale chce, aby žák zařadil text k funkčnímu stylu. Listuji v učebnici ČJ 9 (SPN) a nacházím na s. 156 styl prostěsdělovací, odborný, publicistický a v závorce se krčí styl umělecký. Shodneme se vůbec na terminologii? Co styl hovorový? Administrativní? A vyplývá opravdu tohleto zařazování z daného výstupu RVP? Nebo je tam přilepeno, aby bylo zase co testovat?
Pane kolego, toto je pouze jeden ze 4 indikátorů (ČJL-9-1-10.3 Žák analyzuje předložený text a zařadí ho k danému funkčnímu stylu). V testové podobě by např. mohl text podle pokynů analyzovat tak, aby došel k závěru, že daná ukázka je z určitého funkčního stylu, viz nabídka. Takže žákovi terminologie určitě nebude dělat problémy. Navíc tu testovat nedoporučujeme.