Ne se vším člověk musí souhlasit..., třeba určitá míra drilu je ve výuce na nástroj prostě nutná, ale je pravda že je velký rozdíl bezduchý versus motivovaný dril...
Pokud vezmu pojem "dril" ve smyslu "trpělivá práce = dokud se něco nenaučím, budu na tom pracovat" - je i takový dril potřebný - celý život a všude. Dává člověku zkušenost = máknout je potřeba ve všech oblastech života - investovat "piplačku", námahu = cesta ke sklízení úrody.
Stačí vidět souvislosti a hledat smysl, podstatu, přínosy, využití atd.
Od Dr. Nováčkové jsem přečetla mj. její názory na soutěže /Je nutné kazit oslavu Dne dětí soutěžemi?/ a souzním. Výsledkem soutěží je 1 vítěz a hodně poražených, pokořených, atd. Boj je v jakékoliv své podobě destruktivní. Ostatní negativní doprovodní jevy /týkající se např. soutěží ZUŠ/ vynechám /např. zákulisí....."objektivní" subjektivní hodnocení, atd./.
Možná k tématu "soutěžení" v určité souvislosti patří i práce se žáky, kterým hra na hudební nástroj pomůže při jejich potížích s motorikou. Souvislost: učitel, který se takovým dětem věnuje / vidí přínos, nelituje čas - i svůj "volný", nezaplacený - a námahu, atd./ "není slavný" = resp. nesbírá na soutěžích "ocenění" - což je často /anebo vždy? - teda ještě kromě dokonale vedené dokumentace
/ hlavním kritériem pro určení kvality učitele........PREZENTOVAT SE za každou cenu
- i za cenu nesmyslného drilu atd.
Soutěživý přístup k životu je přítomný všude, "růst růstu". Třídí lidi na lepší a horší, žádoucí a nežádoucí atd. - pseudohodnoty.
Všude kolem narůstá polarizace - což je i soutěž...
V atmosféře soupeření se ztrácí smysl činnosti...jelikožto se zúží pouze k té soutěži = rivalita...která vylučuje spolupráci /a pozitiva jsou ve stínu.../
Záleží na životní filozofii každého, zda se nechá do takového kolotoče vtáhnout anebo ustojí i za takových okolností "být sám sebou" - což je někdy těžké. Hodně.