Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: VÝCHOVA KE ZDRAVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 06. zář 2011 12:29:35 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 16. říj 2007 20:29:07
Příspěvky: 3433
Vítáme Vás v diskuzi ke standardům oboru VÝCHOVA KE ZDRAVÍ!
Sem se ukládají komentáře a odpovědi vztahující se k standardům tohoto oboru. Pokud jste se ještě se standardy daného oboru neseznámili, můžete použít volbu ”přejít na standardy” (níže).

Komentáře a odpovědi přímo zde ve fóru si můžete pročíst a na některé z nich zareagovat.
Doporučujeme odpovídat na vybraný komentář pomocí tlačítka “Citace” (vpravo pod příspěvkem). Tak bude i ostatním jasné, na který předchozí komentář reagujete.

Zajímají nás především Vaše odpovědi na otázky:
  • Jsou indikátory srozumitelné?
  • Jsou dostatečně konkrétní, abyste si za nimi dokázali představit úlohu?
  • Vztahují se k očekávanému výstupu?
  • Jsou indikátory úplné - vystihují očekávaný výstup kompletně?

Chcete-li, můžete nyní přejít na standardy.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA KE ZDRAVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 25. říj 2011 12:19:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. říj 2011 12:13:59
Příspěvky: 25
Jsou indikátory srozumitelné?
Indikátory jsou srozumitelné, ale velice často nehodnotitelné, např.
Vyjadřuje se v zájmu vytváření dobrých vztahů v různých společenstvích (v rodině, ve škole apod.).

Jsou dostatečně konkrétní, abyste si za nimi dokázali představit úlohu?
Některé jsou a některé ne, ale opět zde platí, co u výše uvedené otázky - nelze je hodnotit. Další příklad:

Ocení důležitost citlivých a odpovědných vztahů rodičů a dětí pro zdravý a spokojený život, rozliší role rodičů a dětí a uvede pozitivní a naopak negativní příklady a jejich možné důsledky.


Vztahují se k očekávanému výstupu?
Očekávaný výstup - usiluje v rámci svých možností a zkušeností o aktivní podporu zdraví
Indikátor - Uvede příklady, jak pečuje o své zdraví.

V tomto případě (a v některých dalších) jsou v očekávaném výstupu a indikátoru uvedeny dva odlišné požadavky - buď usiluje, nebo uvede příklady.


Jsou indikátory úplné - vystihují očekávaný výstup kompletně?

Troufám si tvrdit, že indikátory jsou mnohem lepší, snáze hodnotitelnější a srozumitelnější, než nic neříkající očekávané výstupy. Navrhuji výstupy nahradit indikátory.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA KE ZDRAVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: stř 26. říj 2011 18:16:20 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Komentář k indikátoru: VZ-9-1-01-2 - Vyjadřuje se v zájmu vytváření dobrých vztahů v různých společenstvích (v rodině, ve škole apod.).

Indikátor stejně "konkrétní" jako výstup: "Pozitivní komunikací a kooperací přispívá k utváření dobrých mezilidských vztahů v širším společenství (v rodině, komunitě)."
Jinými slovy řečeno úplně totéž.

Je opravdu nutné, aby měl každý vstup svůj indikátor/indikátory? Nejsou někde výstupy prostě jasné?

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA KE ZDRAVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 27. říj 2011 22:33:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. říj 2011 12:13:59
Příspěvky: 25
Komentář k indikátoru: VZ-9-1-01-2 - Vyjadřuje se v zájmu vytváření dobrých vztahů v různých společenstvích (v rodině, ve škole apod.).

Tak trochu nechápu, co tím autor myslel. Jak mám zkontrolovat, že se žák vyjadřuje v zájmu vytváření dobrých vztahů v rodině?
Jéžiši - co vůbec znamená, že se vyjadřuje v zájmu vytváření dobrých vztahů (kdekoliv)?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA KE ZDRAVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 27. říj 2011 22:36:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. říj 2011 12:13:59
Příspěvky: 25
Komentář k indikátoru: VZ-9-1-02-1 - Ocení důležitost citlivých a odpovědných vztahů rodičů a dětí pro zdravý a spokojený život, rozliší role rodičů a dětí a uvede pozitivní a naopak negativní příklady a jejich možné důsledky.

Uvede negativní příklady koho (čeho) - rolí?
Jak zkontroluju, že žák ocenil citlivý vztah rodičů a dětí?
To jsou tak krkolomné, nesrozumitelné a nekontrolovatelné výstupy (indikátory).


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA KE ZDRAVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 27. říj 2011 22:38:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. říj 2011 12:13:59
Příspěvky: 25
Komentář k indikátoru: VZ-9-1-07-1 - Využívá zásady zdravého stravování.

To budeme dětem kontrolovat svačiny?
A jak tento indikátor zkontrolujete při testování?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA KE ZDRAVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 27. říj 2011 22:42:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. říj 2011 12:13:59
Příspěvky: 25
Komentář k indikátoru: VZ-9-1-08-1 - Uvede, které nemoci jsou nejčastějšími příčinami úmrtí u nás a určí, co vznik těchto nemocí podporuje.


Jestli to dobře chápu, tak mají děti vysvětlit (určit), co podporuje vznik nemocí oběhové soustavy, vznik novotvarů, dále úmrtí z vnější příčiny a vznik nemocí dýchací a trávící soustavy. To aby už začaly studovat medicínu.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA KE ZDRAVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 27. říj 2011 22:44:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. říj 2011 12:13:59
Příspěvky: 25
Komentář k indikátoru: VZ-9-1-08-4 - Při zdravotních potížích včas vyhledá odbornou pomoc.

Takže ten, kdo dostane ve škole třeba ledvinovou koliku a zavolá si záchranku, dostane jedničku.
Ten, který bude "bohužel" zdravý, nám neukáže, že umí včas vyhledat odbornou pomoc, tak má za pět.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA KE ZDRAVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 27. říj 2011 22:45:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. říj 2011 12:13:59
Příspěvky: 25
Komentář k indikátoru: VZ-9-1-11-1 - Optimálně reaguje na fyziologické změny v období dospívání.

To "optimálně" je jako jak?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA KE ZDRAVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 27. říj 2011 22:46:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. říj 2011 12:13:59
Příspěvky: 25
Komentář k indikátoru: VZ-9-1-11-2 - Kultivovaně se chová k opačnému pohlaví.

To "kultivovaně" je jako jak?
A hodnotit bych to měla opět jak?
Připadám si, že jsem asi studovala něco jiného, a ne společenské vědy.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku: 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: