Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA KE ZDRAVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 27. říj 2011 22:47:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. říj 2011 12:13:59
Příspěvky: 25
Komentář k indikátoru: VZ-9-1-12-1 - V souvislosti se zdravím, etikou, morálkou a životními cíli mladých lidí přijímá odpovědnost za bezpečné sexuální chování.


To ať se na mě autor indikátoru nezlobí, ale já jim při tom svítit nebudu!


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA KE ZDRAVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 27. říj 2011 22:48:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. říj 2011 12:13:59
Příspěvky: 25
Komentář k indikátoru: VZ-9-1-13-2 - Umí odmítnout nabízenou návykovou látku, je si vědom, jaké důsledky drogy mají v životě lidí.


Druhou část indikátoru ještě chápu, ale ta první je asi legrace, ne?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA KE ZDRAVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 27. říj 2011 22:50:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. říj 2011 12:13:59
Příspěvky: 25
Komentář k indikátoru: VZ-9-1-09-1 - Uvede příklady chování, které je správné pro zachování zdraví.


Tento indikátor mi vůbec nesedí k výstupu, kde je uvedeno:

žák se ... dobrovolně podílí na programech podpory zdraví v rámci školy a obce.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA KE ZDRAVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 27. říj 2011 22:56:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. říj 2011 12:13:59
Příspěvky: 25
Jsou indikátory srozumitelné? Jsou dostatečně konkrétní, abyste si za nimi dokázali představit úlohu? Vztahují se k očekávanému výstupu? Jsou indikátory úplné - vystihují očekávaný výstup kompletně?


Několikrát jsem si pročetla výstupy i indikátory a navrhuji je důkladně přepracovat. Především se soustředit na to, aby byly srozumitelné, hodnotitelné a splnitelné.
Možná by bylo nejlepší přepracované výstupy (dle výše uvedených kritérií) převést do přírodopisu k biologii člověka (aby se učivo probíralo v souvislostech) a daný vzdělávací obor úplně zrušit. Případně část výstupů převést také do výchovy ke občanství - do vzdělávací oblasti člověk jako jedinec (některé výstupy se totiž s touto oblastí kryjí).


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA KE ZDRAVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: pát 28. říj 2011 8:22:56 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 673
x xxx píše:
Jsou indikátory srozumitelné? Jsou dostatečně konkrétní, abyste si za nimi dokázali představit úlohu? Vztahují se k očekávanému výstupu? Jsou indikátory úplné - vystihují očekávaný výstup kompletně?


Několikrát jsem si pročetla výstupy i indikátory a navrhuji je důkladně přepracovat. Především se soustředit na to, aby byly srozumitelné, hodnotitelné a splnitelné.
Možná by bylo nejlepší přepracované výstupy (dle výše uvedených kritérií) převést do přírodopisu k biologii člověka (aby se učivo probíralo v souvislostech) a daný vzdělávací obor úplně zrušit. Případně část výstupů převést také do výchovy ke občanství - do vzdělávací oblasti člověk jako jedinec (některé výstupy se totiž s touto oblastí kryjí).


Bingo!!!


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA KE ZDRAVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: ned 30. říj 2011 10:19:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 24. říj 2011 19:09:37
Příspěvky: 18
x xxx píše:
Jsou indikátory srozumitelné? Jsou dostatečně konkrétní, abyste si za nimi dokázali představit úlohu? Vztahují se k očekávanému výstupu? Jsou indikátory úplné - vystihují očekávaný výstup kompletně?


Několikrát jsem si pročetla výstupy i indikátory a navrhuji je důkladně přepracovat. Především se soustředit na to, aby byly srozumitelné, hodnotitelné a splnitelné.
Možná by bylo nejlepší přepracované výstupy (dle výše uvedených kritérií) převést do přírodopisu k biologii člověka (aby se učivo probíralo v souvislostech) a daný vzdělávací obor úplně zrušit. Případně část výstupů převést také do výchovy ke občanství - do vzdělávací oblasti člověk jako jedinec (některé výstupy se totiž s touto oblastí kryjí).



S tímto názorem zcela souhlasím. Většina výstupů není testovatelná ani hodnotitelná, jedná se o postoje a způsoby chování.


Naposledy upravil Hana Vellánová dne ned 30. říj 2011 10:36:57, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA KE ZDRAVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: ned 30. říj 2011 10:32:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 24. říj 2011 19:09:37
Příspěvky: 18
x xxx píše:
Komentář k indikátoru: VZ-9-1-12-1 - V souvislosti se zdravím, etikou, morálkou a životními cíli mladých lidí přijímá odpovědnost za bezpečné sexuální chování.


To ať se na mě autor indikátoru nezlobí, ale já jim při tom svítit nebudu!


Úkolem autorů navržených indikátorů bylo, aby prostřednictvím indikátorů byly zpřesněny očekávané výstupy RVP (nikoliv je upravovat) a aby k nim připravili vzorové testové otázky.
Autoři očekávaný výstup VKZ -9-1-12 pokládají za netestovatelný, ale zároveň dostatečně srozumitelný, a proto k němu nepřipravili žádný zpřesňující indikátor.
K očekávanému výstupu by podle našeho názoru bylo spíše vhodné připravit metodické doporučení (vést se žáky rozhovor , přičemž záleží na tom, jaký vztah má učitel k žákům, jaké podmínky jsou ve škole, zda se mu bude věnovat sám, nebo využije pomoci lékaře, zda bude těmto otázkám věnovat pozornost společně, nebo naopak (třeba zčásti) odděleně pro chlapce a dívky apod).


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA KE ZDRAVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: ned 30. říj 2011 10:48:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 24. říj 2011 19:09:37
Příspěvky: 18
x xxx píše:
Komentář k indikátoru: VZ-9-1-09-1 - Uvede příklady chování, které je správné pro zachování zdraví.


Tento indikátor mi vůbec nesedí k výstupu, kde je uvedeno:

žák se ... dobrovolně podílí na programech podpory zdraví v rámci školy a obce.


Celý text očekávaného výstupu je :
„Žák projevuje odpovědný vztah k sobě samému, k vlastnímu dospívání a pravidlům zdravého životního stylu; dobrovolně se podílí na programech podpory zdraví v rámci školy a obce.

Autoři jsou toho názoru, že druhá část očekávaného výstupu je zcela srozumitelná, ale netestovatelná. Navíc programy podpory zdraví jednotlivých škol a obcí se mohou velmi lišit. Uvedený indikátor se vztahuje pouze k prvé části tohoto výstupu - a i v tomto případě se týká pouze části požadovaného očekávaného výstupu - tj. toho, co by bylo možno otestovat. (Tak znělo zadání pro formulování indikátorů.)


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA KE ZDRAVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: ned 30. říj 2011 11:01:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 24. říj 2011 19:09:37
Příspěvky: 18
x xxx píše:
Komentář k indikátoru: VZ-9-1-13-2 - Umí odmítnout nabízenou návykovou látku, je si vědom, jaké důsledky drogy mají v životě lidí.


Druhou část indikátoru ještě chápu, ale ta první je asi legrace, ne?


V tomto případě autoři očekávaný výstup
„Žák dává do souvislosti zdravotní a psychosociální rizika spojená se zneužíváním návykových látek a životní perspektivu mladého člověka; uplatňuje osvojené sociální dovednosti a modely chování při kontaktu se sociálně patologickými jevy ve škole i mimo ni; v případě potřeby vyhledá odbornou pomoc sobě nebo druhým.“
rozvedli třemi indikátory.

Uvedený druhý indikátor se týká jednání a postojů, které pokládáme rovněž za netestovatelné, ale podobně jako v prvém případu by bylo možno k této problematice vést se žáky rozhovor, popř. využít hraní rolí a ovlivňovat názory dětí zdůvodňováním důležitosti „nenechat se nachytat“. Opět by byla zřejmě vhodná spíše metodická poznámka, než indikátor, který by měl být testovatelný. Jedná se spíše o cíl, nikoliv ididkátor, v tom s vámi souhlasím.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA KE ZDRAVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: pon 31. říj 2011 21:09:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 24. říj 2011 19:09:37
Příspěvky: 18
x xxx píše:
Komentář k indikátoru: VZ-9-1-11-2 - Kultivovaně se chová k opačnému pohlaví.

To "kultivovaně" je jako jak?
A hodnotit bych to měla opět jak?
Připadám si, že jsem asi studovala něco jiného, a ne společenské vědy.


I v tomto případě je očekávaný výstup formulován tak konkrétně, že jako indikátor byla použita přímo citovaná část výstupu. Autoři se shodli na tom, že není nutné slovo "kultivovaně" dále vysvětlovat. Jde o chování, které je v rámci společenské normy, společensky únosné.
Souhlasím s vámi, že tento indikátor není testovatelný, není ani hodnotitelný ve smyslu běžného školního hodnocení (klasifikace), ale spíše vybízí k sebehodnocení žáka. Tuto část výstupu (celý indikátor) vnímáme více jako součást osobnostní a sociální výchovy.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: