Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: ned 20. lis 2011 17:42:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 19. led 2011 16:55:42
Příspěvky: 18
Děkuji všem, kteří se zúčastnili této diskuse. Některé Vaše připomínky budou zohledněny při úpravách materiálu.
S pozdravem
Jiří Havelka


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: ned 20. lis 2011 18:14:59 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
A, prosím, nemohl/i byste se pokusit vysvětlit ministrovi, že to nejdůležitější se otestovat nedá? :|


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: ned 20. lis 2011 18:49:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 16. lis 2011 16:57:22
Příspěvky: 17
Komentář k indikátoru: VO-9-1-03-2 - Žák uvede důvod nepřijatelnosti vandalismu.
Ve výstupu stojí "aktivně proti němu vystupuje". Indikátory toto nereflektují. Výchova k občanství by měla být zaměřena mimojiné na rozvíjení schopností/dovedností. Chybí mi zde proto indikátor hovořící o tom, že se žáci učí, jak "aktivně vystupovat" proti projevům, s nimiž nesouhlasí.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: ned 20. lis 2011 18:57:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 16. lis 2011 16:57:22
Příspěvky: 17
Komentář k indikátoru: VO-9-1-08-2 - Žák objasní, jak se projevuje tolerantní postoj k menšinám.
a) ve výstupu se hovoří o "kulturních zvlášnostech", což imlikuje, že zvláštnost posuzujeme proti "normě". Toto paradigma však může mít zhoubný vliv na vztahy lidí ve společnosti. Proto se v současné společnosti prosazuje spíše pojem "kukturní rozdíly" - neboť všechny kultury jsou v tomto spojení vnímány jako rovnocenné (nikoli normální a zvláštní, divné).


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: ned 20. lis 2011 19:00:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 16. lis 2011 16:57:22
Příspěvky: 17
Komentář k indikátoru: VO-9-1-08-2 - Žák objasní, jak se projevuje tolerantní postoj k menšinám.

b) Ve výstupu hovoříme o "respektu", indikátor používá slovo "tolerance". Opět to implikuje nerovný přístup: toleruji něčí NEDOSTATKY, respektuji ODLIŠNOSTI(respekt zahrnuje vědomí, že se z jinakosti mohu nějak obohatit, tolerance nikoli).


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: ned 20. lis 2011 19:04:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 16. lis 2011 16:57:22
Příspěvky: 17
Komentář k indikátoru: VO-9-1-08-2 - Žák objasní, jak se projevuje tolerantní postoj k menšinám.
Indikátor implikuje, že rozdíly ve společnosti jsou založeny zejména na etnických rozdílech: ve skutečnosti však platí, že etnikum není to jediné, co určuje způsob našeho života (např. máme-li německého a českého policistu a německého a českého anarchistu - kteří dva k sobě mají kulturně blíž?)


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: ned 20. lis 2011 19:12:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 16. lis 2011 16:57:22
Příspěvky: 17
Komentář k indikátoru: VO-9-2-01-1 - Žák pojmenuje situace a oblasti sebepoznávání, ve kterých mu sebepoznání může pomoci.
A umí žáci pracovat se sebereflexí? Podstatnější, než že žák umí vyjmenovat situace, ve kterých se mu sebepoznání hodí, by bylo, že umí používat metody sebepoznání a na zákaldě tohoto procesu se rozvíjí (je to ovšem těžko měřitelné, což poukazuje na velmi spornou použitelnost standardů v takové formě, v jaké jsou nyní postaveny).


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: ned 20. lis 2011 19:15:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 16. lis 2011 16:57:22
Příspěvky: 17
Komentář k indikátoru: VO-9-2-02-3 - Žák objasní význam vůle.
V této podobě je indikátor plytký, nic neříká: představuji si, jak to žák může objasnit: "no když mám vůli, mohu něco dokázat" nebo jak? S jakým konceptem vůle zde vlastně pracujeme? Hovoříme zde o motivaci, možném sebezapření, vyvinutí úsilí, oětování volného času ve všeoecný prospěch,...?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: ned 20. lis 2011 19:19:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 16. lis 2011 16:57:22
Příspěvky: 17
Komentář k indikátoru: VO-9-2-03-2 - Žák charakterizuje osobní vlastnosti jejich projevem.
Zde chybí poukaz na rozvoj dovednosti s vlastními vlastnostmi pracovat: není zmíněno, že se učí, jak je korigovat, přestože výstup o tom hovoří. Opět se jedná o těžko měřitelnou dovednost, což opět odkazuje na nevhodnost standardů ve stávající formě. Výchovu k občanství je nutno hodnotit jinou formou, než formou znalostních standardů, k čemuž již před dlouhými letmi dospěli v zemích západní evropy (např Velká Británie).


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: ned 20. lis 2011 19:20:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 16. lis 2011 16:57:22
Příspěvky: 17
Komentář k indikátoru: VO-9-2-04-1 - Žák uvede cesty, které pěstují zdravou sebedůvěru.
Indikátor neodpovídá výstupu.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 140 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: