Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 27. říj 2011 23:14:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. říj 2011 12:13:59
Příspěvky: 25
Komentář k indikátoru: VO-9-1-07-1 - Žák jednoduše popíše vhodný způsob chování a komunikace v různých životních situacích.

Tento indikátor (dle mého) říká něco jiného než výstup -
uplatňuje vhodné způsoby chování a komunikace v různých životních situacích, případné neshody či konflikty s druhými lidmi řeší nenásilným způsobem.

Tak buď popíše, nebo uplatňuje.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 27. říj 2011 23:18:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. říj 2011 12:13:59
Příspěvky: 25
Komentář k indikátoru: VO-9-2-01-1 - Žák pojmenuje situace a oblasti sebepoznávání, ve kterých mu sebepoznání může pomoci.


Celý vzdělávací celek Člověk jako jedinec se mi zdá v mnoha rysech shodný s výchovou ke zdraví. Jak jsem již psala v komentáři k výchově ke zdraví - nebylo by na škodu, výstupy které se kryjí, ponechat pouze v jednom vzdělávacím oboru. Čas se dá využít smysluplněji.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 27. říj 2011 23:19:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. říj 2011 12:13:59
Příspěvky: 25
Komentář k indikátoru: VO-9-3-03-2 - Žák uvede výhody a rizika vybraných finančních operací.

Které jsou to ty "vybrané" finanční operace?


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 27. říj 2011 23:20:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. říj 2011 12:13:59
Příspěvky: 25
Komentář k indikátoru: VO-9-3-05-2 - Žák uvede nejčastější druhy příspěvků a dávek, které může ze státního rozpočtu získat občan.

Tady se mi zdá indikátor až příliš konkrétní (na rozdíl od většiny jiných indikátorů). Příspěvky a dávky se často mění.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 27. říj 2011 23:22:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. říj 2011 12:13:59
Příspěvky: 25
Komentář k indikátoru: VO-9-3-03-1 - Žák rozliší nezbytné výdaje od ostatních výdajů.

Přidala bych indikátory týkající se peněz. Více rozvést finanční gramotnost - zde je pro ni prostor.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 27. říj 2011 23:28:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. říj 2011 12:13:59
Příspěvky: 25
Komentář k indikátoru: VO-9-4-06-1 - Žák jednoduše objasní, co to znamená vlastnit.

U všech třech následujících indikátorů jim neodpovídá výstup, kde se říká:
objasní význam právní úpravy důležitých vztahů – vlastnictví, pracovní poměr, manželství

A vy chcete po dětech, abych objasnili, co znamená vlastnit, pracovní poměr a manželství. Výstup ovšem chce objasnit význam právní úpravy, nikoliv objasnit význam strohých pojmů.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 27. říj 2011 23:32:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. říj 2011 12:13:59
Příspěvky: 25
Komentář k indikátoru: VO-9-5-01-1 - Žák rozezná, na co má jako občan EU právo a na co ne.

Tento vzdělávací celek bych z výchovy k občanství vypustila.
O EU a dalších organizacích se hovoří v rámci regionální geografie světadílů, geografie ČR.
O globalizaci opět v geografii, ale z hlediska ekologického také v přírodopise a sociálního v dějepise. Je to zbytečné krytí výstupů a opakování stále stejného.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: pát 28. říj 2011 8:20:16 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 673
x xxx píše:
Komentář k indikátoru: VO-9-5-01-1 - Žák rozezná, na co má jako občan EU právo a na co ne.

Tento vzdělávací celek bych z výchovy k občanství vypustila.
O EU a dalších organizacích se hovoří v rámci regionální geografie světadílů, geografie ČR.
O globalizaci opět v geografii, ale z hlediska ekologického také v přírodopise a sociálního v dějepise. Je to zbytečné krytí výstupů a opakování stále stejného.


Přesně tak: Tímto směrem se nejprve měla vydat revize RVP.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: sob 29. říj 2011 16:43:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 19. led 2011 16:55:42
Příspěvky: 18
Dobrý den!
VO-9-3-01-2 Například družstevní vlastnictví má výhodu v tom, že o společné prostory se v domě starají družstevníci společně, ale nevýhodou bývá, že dodržování smluvených pravidel je velmi těžko vymahatelné.
VO-9-3-02-2 Standard je koncipován jako minimum znalostí žáků. Znalosti jsou testovatelné, praxe nikoli.
VO-9-3-03-1 Viz předchozí komentář.
VO-9-3-05-2 Některé dávky jsou konstantní - např. rodičovský příspěvek, příspěvek na dítě, nemocenská...
VO-9-3-06-2 V obecné rovině to tak je zamýšleno.
VO-9-3-07-2 Je tím myšleno, podle čeho se odvíjí cena zboží.
VO-9-4-01-2 Česká republika je republikou.
VO-9-4-04-2 Výstupy jsou totiž někdy velmi konkrétní...


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: sob 29. říj 2011 16:45:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 19. led 2011 16:55:42
Příspěvky: 18
Dobrý den!
VO-9-1-04-2 Tento indikátor byl zařazen po odborné konzultaci s oborovým didaktikem. Indikátor znamená, že žák např. ví, kde hledat nabídku kulturních akcí...


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 140 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: