Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 03. lis 2011 7:30:48 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 01. čer 2009 11:07:29
Příspěvky: 1671
Mgr. Zdeněk Sotolář píše:
Jiří Havelka píše:
Dobrý den!
VO-9-1-01-1 Žák rozpozná státní symbol z výběru nabízených obrazových možností.


Jako že promícháme na vlajce barvy, lvu ubereme ocas... ? Já vím: dostali jste zadání na minimální úroveň.

A víte, že právě u ocasu lva je jedna zapeklitost? Dozvěděla jsem to teprve nedávno, když měla kamarádka ve škole inspekci.
Podívejte sem a tady. No a teď schválně, jestli víte, který je ten pravý a platný.
PS: Ve škole už visí to správní lvi, takže žáci testem projdou. :-)

_________________
Jana


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 03. lis 2011 11:36:47 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 673
Jana Kneřová píše:
Mgr. Zdeněk Sotolář píše:
Jiří Havelka píše:
Dobrý den!
VO-9-1-01-1 Žák rozpozná státní symbol z výběru nabízených obrazových možností.


Jako že promícháme na vlajce barvy, lvu ubereme ocas... ? Já vím: dostali jste zadání na minimální úroveň.

A víte, že právě u ocasu lva je jedna zapeklitost? Dozvěděla jsem to teprve nedávno, když měla kamarádka ve škole inspekci.
Podívejte sem a tady. No a teď schválně, jestli víte, který je ten pravý a platný.
PS: Ve škole už visí to správní lvi, takže žáci testem projdou. :-)


Rychle jsem otevřel peněženku a... :oops: Jsou ty bankovky vůbec platné? :lol:


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: úte 08. lis 2011 20:37:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 08. lis 2011 20:08:56
Příspěvky: 4
Mgr. Zdeněk Sotolář píše:
Komentář k indikátoru: VO-9-5-05-1 - Žák jednoduše popíše, jak se globální problém objeví v místním projevu.

Chvílemi mám pocit, že jde o špatný překlad.


Musím se přiznat, že takový pocit mám také.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: stř 16. lis 2011 15:47:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 16. lis 2011 14:46:16
Příspěvky: 8
Komentář k indikátoru: VO-9-2-04-1 - Žák uvede cesty, které pěstují zdravou sebedůvěru.
Dobrý den, přešel jsem zde z výchovy ke zdraví, protože ta zahrnuje do pojmu zdraví i psycho - sociální pohodu, a proto také obsahuje obdobné očekávané výstupy. Nerozumím, proč se tento indikátor výrazně posunul od obsahu očekávaného výstupu? Domnívám se, že jedním indikátorem by mohlo být přesně to, co je ve formulaci výstupu: "žák popíše, jak lze usměrňovat a kultivovat charakterové a volní vlastnosti a rozvíjet osobní přednosti", dále druhý: "žák dokáže uvést příklady, jak lze překonávat osobní nedostatky" a třetí ponechat: "žák uvede cesty, které pěstují zdravou sebedůvěru".


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: stř 16. lis 2011 15:49:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 16. lis 2011 14:46:16
Příspěvky: 8
Komentář k indikátoru: VO-9-4-05-2 - Žák uvede příklady lidských práv a svobod.
Pravděpodobně nemáme žáky přetěžovat přílišným biflováním, ale domnívám se, že bychom mohli chtít, aby prostě žák dovedl vyjmenovat základní práva a svobody, ne jen příklady, nebo alespoň okruhy práv podle Listiny.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: stř 16. lis 2011 15:54:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 16. lis 2011 14:46:16
Příspěvky: 8
Komentář k indikátoru: VO-9-4-06-3 - Žák jednoduše vysvětlí, co to je manželství.
Většina žáků v dospělosti dojde k založení rodiny, ale zde se k tomu vztahuje jen jeden jediný idikátor! Žák by měl dostat rovněž informace a podněty k tomu, aby si uvědomil, jaký je vztah státu a rodiny, podstatu ochrany rodiny státem, snad i přínos nebo smysl rodiny.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: stř 16. lis 2011 21:53:04 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Pavel Richtar píše:
Komentář k indikátoru: VO-9-2-04-1 - Žák uvede cesty, které pěstují zdravou sebedůvěru.
Dobrý den, přešel jsem zde z výchovy ke zdraví, protože ta zahrnuje do pojmu zdraví i psycho - sociální pohodu, a proto také obsahuje obdobné očekávané výstupy. Nerozumím, proč se tento indikátor výrazně posunul od obsahu očekávaného výstupu? Domnívám se, že jedním indikátorem by mohlo být přesně to, co je ve formulaci výstupu: "žák popíše, jak lze usměrňovat a kultivovat charakterové a volní vlastnosti a rozvíjet osobní přednosti", dále druhý: "žák dokáže uvést příklady, jak lze překonávat osobní nedostatky" a třetí ponechat: "žák uvede cesty, které pěstují zdravou sebedůvěru".

Mohla bych poprosit o příkladné odpovědi? Děkuji.


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: stř 16. lis 2011 23:10:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. pro 2010 15:17:05
Příspěvky: 606
Podle mě je správná odpověď "například cesta do USA".

_________________
prezident spolku Pedagogická komora


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 17. lis 2011 14:57:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10. bře 2010 11:27:14
Příspěvky: 48
Komentář k indikátoru: VO-9-1-04-2 - Žák dokáže vybrat akce, které ho zajímají.
Není to příliš vágní? Jde vždy jen o zájem? Myslím, že to dokáže i bez toho, že bychom jej nějakým způsobem ve škole vedli. Je naším zájmem, aby si vybral vždy jen to, co ho zajímá?

_________________
Iva Dobiášová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: VÝCHOVA K OBČANSTVÍ - komentáře
PříspěvekNapsal: čtv 17. lis 2011 15:01:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 10. bře 2010 11:27:14
Příspěvky: 48
Komentář k indikátoru: VO-9-1-05-2 - Žák uvede důsledky vlivu mediálních informací ve společnosti.
Nebylo by vhodnější vztáhnout více jednotlivce, nejen na společnost, uvést příklady, kdy se jej reklama či propaganda snaží ovlivnit, jakými způsoby a jak se jí lze bránit?

_________________
Iva Dobiášová


Nahoru
 Profil  
 
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 140 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: